آشنایی با انواع بسته بندي كالا های صادراتی

بسته بندی کالاهای صادراتی یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند صادرات محصولات است که باید با دقت و کیفیت بالا انجام شود. بسته‌بندی صحیح و مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت و اصالت محصول، باعث افزایش اعتبار و رضایت مشتریان خارجی نیز می‌شود.

در مقابل اگر بسته بندی به طور استاندارد و کامل صورت نگیرد، باعث خراب شدن کالا، شکستگی یا حتی در برخی موارد دزدیده شدن کالا توسط کادر کشور مقصد میشود. پس برای جلوگیری از موارد گفته شده میبایست بسته بندی کالا های صادراتی خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

بسته بندی کالاهای صادراتی به چه معناست؟

در بسته بندی کالاهای صادراتی باید به عوامل مختلفی توجه کرد؛ از جمله این عوامل می‌توان به ویژگی‌های فیزیکی کالا، نوع بسته‌بندی، نوع پالت و نحوه حمل‌ونقل اشاره نمود. برای کالاهای حساس و شکننده مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی، الکترونیکی و …، باید از بسته‌بندی‌های خاص و با کیفیت بالا استفاده کرد.

همچنین، بسته‌بندی باید با توجه به مقصد صادرات نیز انجام شود؛ برای مثال، در صورتی که کالا به دیگر کشورهایی با آب‌وهوای گرم صادر می‌شود، باید از بسته‌بندی‌هایی با ویژگی‌های مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوایی گرم استفاده و در حین جا به جایی در مکانی خنک انبار کرد.

علاوه‌ بر این، بسته بندی کالاهای صادراتی و بین‌المللی باید با مقررات و استانداردهای بین‌المللی همخوانی داشته باشد. از جمله این استانداردهایی که برای بسته بندی کالاهای صادراتی استفاده میشود می‌توان به ISO، ASTM، DIN، EN و غیره اشاره کرد.

برای مثال، برای صادرات کالاهای غذایی باید از بسته‌بندی‌هایی با مواد ایمن و مناسب برای محصولات غذایی استفاده شود یا در بسته‌بندی کالاهای خطرناک، سمی و اشتعال زا موادی با بالاترین درجه ایمنی و مقاومت به کار برده شود.

به طور کلی بسته‌بندی به‌عنوان یک سیستم هماهنگ توصیف می‌‌شود که هدف از آن، آماده‌سازی کالا جهت حمل و نقل، توزیع، انبار کردن، فروش و مصرف است. 2 نوع بسته بندی برای کالاها وجود دارد که هر یک از این سطوح دارای اهداف مختلفی بوده و تفاوت هایی با یکدیگر را دارند.

با انواع بسته بندی بیشتر آشنا شوید

1.بسته بندی اولیه

2.بسته بندی برای حمل ونقل

بسته بندی اولیه

کارخانه یا مرکز تولید کننده بسته به نوع کالا جهت جلوگیری از تغییرات کمی و کیفی مسئول این نوع بسته بندی می باشد و برخی از شرکت ها میتوانند با لوگو یا نماد تجاری شما محصول را بسته بندی کنند.

بسته بندی برای حمل و نقل

بسته ‌بندی و حمل و نقل کالاهای صادراتی یکی از مهمترین مراحل در فرآیند صادرات می‌باشد. این مرحله در کاهش خطرات فرایند جابجایی و حفظ اصالت و کیفیت محصول تاثیر بسزایی دارد. در ادامه مقاله با تاسکوکارگو همراه باشید تا انواع بسته‌بندی کالاهای صادراتی در حمل و نقل را بررسی کنیم.

هدف از این بسته بندی این است که مشخصات مهم کالا و صفات اصلی آن در فاصله زمانی بین انبارداری، جا به جائی و حمل و نقل، حفظ شده و ازخطرات احتمالی جلوگیری شود. طراحی بسته بندی برای حمل، معمولا توسط متصدیان حمل و نقل (فورواردها) انجام می شود و ارتباطی به خریدار یا فروشنده ندارد

از این بسته بندی فقط و فقط برای جا به جائی بار استفاده می شود. هشت نوع بسته بندی برای حمل و نقل وجود دارد که در دو گروه مضاعف و ساده دسته بندی می شوند.

منظور از بسته بندی ساده همان بسته بندی معمولی و  بسته بندی مضاعف ترکیب کردن بسته های ساده و کوچکتر برای دستیابی به بسته های بزرگتر می باشد که هدف از طراحی آنها، کاهش دادن هزینه حمل و نقل و افزایش سرعت عملیات حمل و نقل است.

  • بسته بندی چوبی: به دلیل استحکام و مقاومت بالای چوب می توان از آن در فرایند بسته بندی به منظور حفظ سلامت و امنیت کالا بهره‌مند شد؛ این نوع بسته بندی شامل باکس های چوبی و پالت می شود که بسته به نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرد. بسته‌بندی چوبی برای حمل و نقل کالاهای سنگین و بزرگ از جمله ماشین آلات صنعتی، تجهیزات نظامی، لوازم تزئینی، کالاهای حساس و شکننده و لوازم خانه و… مناسب است و در عملیات فریت بار نیز کاربرد دارد.
مقالات مرتبط  حمل و نقل ریلی چگونه انجام می‌شود؟
بسته بندی چوبی صادراتی تاسکو کارگو
  • بسته بندی کاغذی: استفاده از بسته‌بندی کاغذی برای حمل و نقل کالاهایی مانند کتاب، کاغذ، پارچه و مواد غذایی مناسب است. در این نوع بسته‌بندی از کاغذ مقوایی با ضخامت متفاوت استفاده می‌شود و کالا در داخل آن قرار می‌گیرد. همچنین برای بسته بندی کالا های شیشه ای نیز میتوان از کاغذ و مقوا استفاده کرد تا اصطحکاک بین شیشه ها ایجاد نشود.
بسته بندی کاغذی صادراتی تاسکو کارگو
  • بسته بندی پلاستیکی: بسته‌بندی پلاستیکی برای حمل و نقل کالاهایی مانند لوازم آرایشی، پلاستیک، لوازم خانگی و غیره مناسب است. در این نوع بسته‌بندی از پلاستیک‌های مختلفی مانند پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و دیگر مواردی که به این نوع بسته‌بندی نیاز دارد، استفاده می‌شود. همچنین برای ارسال فریت بار نیز میتوان از این روش استفاده کرد.
بسته بندی پلاستیکی صادراتی تاسکو کارگو
  • بسته بندی فومی: بسته‌بندی فومی برای حفظ کالاهایی با سطح صاف و منحنی مناسب است. این نوع بسته‌بندی از فوم پلی‌اتیلن یا فوم پلی‌یورتان تهیه می‌شود و کالا در داخل آن قرار می‌گیرد.
  • بسته بندی فلزی: بسته‌بندی فلزی برای حمل و نقل کالاهایی مانند مواد شیمیایی، قطعات صنعتی و غیره که به دلیل ویژگی‌های خاص خود به بسته‌بندی با ویژگی‌های خاص نیاز دارند، مناسب است. در این نوع بسته‌بندی از فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم و غیره استفاده می‌شود.
بسته بندی فلزی صادراتی تاسکو کارگو

نکته: در هنگام انتخاب نوع بسته‌بندی به ماهیت کالای خود توجه داشته باشید که کالا حلال بسته‌بندی خود نباشد.

  • بسته بندی شیشه ای: بسته‌بندی شیشه‌ای برای حمل و نقل کالاهایی مانند آب‌معدنی، نوشابه‌ها، نوشیدنی ها ، مواد غذایی و… که نیاز به حفظ اصالت و کیفیت دارند، مناسب است. در این نوع بسته‌بندی از شیشه و نوعی پلاستیک مناسب برای بسته‌بندی استفاده می‌شود. در کل، بسته‌بندی حمل و نقل کالاهای صادراتی می‌تواند با توجه به نوع کالا، مقصد و شرایط حمل و نقل متفاوت باشد. هدف از انجام بسته‌بندی صحیح، حفظ اصالت و کیفیت کالا و کاهش خطرات در فرآیند حمل و نقل است.

آشنایی با ویژگی های بسته بندی کالاهای صادراتی

بسته‌بندی کالاهای صادراتی بايد به گونه‌ای طراحی شود که بتواند در برابر شرایط سخت و خطرات حمل و نقل مانند ضربه، لرزش، رطوبت، دما ، اتفاقات غیر متقربه و آفت‌ هایی از جمله حشرات مقاومت کند؛ که به این منظور با توجه به ویژگی و نوع کالا از موادی مانند فوم، کارتن، پلاستیک های مقاوم و… استفاده خواهد شد.

علاوه بر این در بسته بندی کالاها صادراتی باید نشان‌های هشداری نظیر “حمل ناقص”، “شکستنی” و “با احتیاط حمل شود” قرار داده شود. این نشان‌ها به ماموران حمل و نقل و افراد دیگر که با بسته‌بندی سر و کار دارند، اطلاعاتی درباره ویژگی‌های بسته‌بندی صادراتی می‌دهد.

به طور کلی، بسته بندی کالاهای صادراتی باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند در برابر شرایط سخت و خطرات حمل و نقل مقاومت کند و کالا را در شرایط ایده‌آل حفظ کند.

تمامی مراحل بسته بندی کالا مطابق با استانداردها و قوانین بین‌المللی توسط نیروهای مجرب و متخصص تاسکو کارگو – تعطیلات آرام انجام می شود؛ کالای شما پس از دریافت طی سه مرحله تخصصی بسته بندی که شامل بسته‌بندی اولیه، ثانویه و حمل و نقل می شود، جهت ارسال و حمل مهیا می‌گردد.

از آنجایی که کلید صادرات موفق و کسب سود بیشتر در بسته‌بندی صحیح و اصولی محصولات نهفته است، با اطمینان خاطر این فرایند را به نیروهای متخصص تاسکو کارگو بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست برای بسته بندی حرفه ای با شماره های زیر در ارتباط باشید.

09132178109

09130864170

03136736700

03136736705

دلیل اهمیت بسته بندی های صادراتی

بسته بندی صادراتی یکی از عوامل مهم در فرآیند صادرات کالاها است که در آن محصولات با استفاده از مواد مختلف و با رعایت استانداردهای بین المللی بسته‌بندی می‌شوند. این بسته‌بندی ، علاوه بر حفظ کیفیت کالا، می‌تواند برای صادرکننده‌ها بسیار حائز اهمیت باشد. در ادامه به برخی از دلایل اهمیت بسته بندی صادراتی پرداخته می‌شود.

  • حفظ کیفیت کالا

بسته بندی کالاهای صادراتی می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در حفظ کیفیت کالا عمل کند. با استفاده از بسته‌بندی مناسب، می‌توان از خرابی و آسیب به کالا در طول حمل و نقل جلوگیری کرد و باعث افزایش رضایت مشتریان و مصرف‌کنندگان شد.

در مقابل اگر از بسته بندی اصولی و استاندارد استفاده نکنید، امکان خراب شدن محصولات و کالاهای شما مقدار قابل توجهی بالا میرود.

  • رعایت استاندارد های بین المللی

استفاده از بسته بندی صادراتی به منظور رعایت استانداردهای بین المللی بسته بندی، می‌تواند باعث افزایش اعتماد  مشتریان و مصرف‌کنندگان و همچنین کاهش احتمال بروز مشکلات و تخلفات در فرآیند صادرات شود.

فرض کنید کالا های شما با توجه به استاندارد های بین المللی بسته بندی نشده باشد و برچسب های لازم روی بسته زده نشود.

  • حفظ ارزش افزوده

 بسته بندی صادراتی، می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در حفظ ارزش افزوده محصول عمل کند. با استفاده از بسته‌بندی مناسب، می‌توان ارزش افزوده محصول را افزایش داد و در نتیجه، سود خالص صادرات را افزایش داد.

  • جلب توجه مشتریان
مقالات مرتبط  حمل و نقل زمینی چگونه انجام می‌شود؟

بسته بندی صادراتی، می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در جذب و جلب توجه مشتریان و مصرف‌کنندگان عمل کند. با بسته بندی مناسب می توانید برند خود را بهتر معرفی کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید؛ درواقع بسته‌بندی خوب باعث ارتقاء برندینگ شرکت شما می‌شود.

به طور کلی، بسته بندی صادراتی به عنوان یکی از عوامل مهم در فرآیند صادرات کالاها، می‌تواند به عنوان یک فرایند بسیار مهم در جذب و رضایت مشتریان، افزایش راندمان و سودآوری صادرات و کاهش هزینه‌های صادرات عمل کند؛ با توجه به کلیه موارد ذکر شده میتوان نتیجه گرفت بسته‌بندی نقش بسزایی در معرفی محصول، بازاریابی و افزایش صادرات دارد.

یک بسته بندی صادراتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک بسته بندی صادراتی موفق باید صفات و ویژگی های زیر را دارا باشد:

  1. ابعاد و اندازه متناسب داشته باشد
  2. مقدار متعارفی از کالای مصرفی را در حد کفایت در خود جای دهد
  3. نوع و جنس ماده اولیه سازنده بسته از سلامت کافی برخوردار باشد
  4. ایمنی کالای درون خود را تضمین کند
  5. باعث تغییرات فیزیکی و شیمیایی نشوداستفاد و بکار بردن بسته ساده باشد
  6. انهدام بسته خالی به راحتی صورت پذیرد
  7. دارای علائم ایمنی و اطلاعات بازرگانی باشد
  8. دارای اطلاعات ساخت و تولید باشد
  9. رنگ ها و طرح های جاذب و نافذ داشته باشد
  10. رنگ بسته مبین و تداعی کننده ماهیت و کیفیت کالا باشد
  11. وضعیت ظاهری بسته القا کننده نیاز باشد
  12. اطلاع رسانی به مقصد متقاعد کردن مصرف کننده به خرید آن در حد اعلی و دقت و ظرافت باشد
  13. بسته خالی به عنوان عامل یادآوری ایفای نقش نماید
  14. کالای مظرب خود را به بهترین وجه معرفی نماید
  15. در بیننده ایجاد اعتماد کند
  16. دارای تعادل پایدار باشد و به آسانی واژگون نشود
  17. محلی برای نصب برچسب قیمت روی آن در نظر گرفته شده باشد
  18. ضربه و فشار را به داخل بسته منتقل نکند
  19. شکل ظاهری آن قابل استفاده تبلیغاتی باشد
  20. تاریخ ساخت ،تاریخ  انقضا،شماره پروانه ساخت و شماره پروانه بهداشتی ( در صورت لزوم ) روی بسته قید شود
  21. فرمول و مواد تشکیل دهنده کالا ( در صورت لزوم ) روی بسته قید شود
  22. آدرس و تلفن تولید کننده یا توزیع کننده در کشور خارجی روی آن قید گردد
  23. دستور العمل مصرف را دارا باشد
  24. بسته بندی صادراتی باید متناسب با جایگاه بار دستگاه‌ها یا ماشین های بارگیری باشد تا استفاده از کانتینرها ، کامیون ها یا سایر اشکال حمل بار بهینه شود .

برای مثال :

اگر محصول مورد نظر در جعبه هایی بسته بندی شود که اندازه آنها مناسب پالت های به کار رفته نباشد ، آنگاه فضای موجود در ماشین بارگیری به هدر خواهد رفت. ( یعنی اگر هزینه حمل بار ۲۰ درصد ارزش کالا باشد و ۲۰ درصد از آن به هدر رود ، آنگاه ارزش بار به ۴ درصد خواهد رسید ).

کالا های قابل بسته بندی به چند دسته تقسیم میشوند؟

عمده كالا های قابل بسته بندی را در چهار راستا می توان تقسيم بندي كرد:

  1. محصول صنايع غذايی
  2. محصول صنايع دارويی ، بهداشتی و آرايشی
  3. محصول صنايع شيميايی
  4. محصول فنی

در زير به هر يک از اين محصولات به طور جداگانه اشاره می كنيم :

الف ـ محصولات صنايع غذايی

  • شیرینی ها
  • بسته بندی صادراتی خرما
  • نوشیدنی ها
  • نان، نان شیرینی، اسنک ها
  • گوشت و محصولات گوشتی
  • محصولات پروتئینی
  • لبنیات و فرآورده های لبنی
  • انواع روغن های خوراکی
  • بسته بندی صادراتی میوه و میوه خشک
  • بسته بندی صادراتی شیرینی
  • ادویه ها و سس ها
  • صادرات غذا های آماده از جمله سوپ ها و منو ها
  • بسته بندی صادراتی خشکبار و آجیل ها
  • و دیگر مواد غذایی مختلف

ب ـ محصولات صنايع دارويی ، بهداشتی و آرايشی

ج ـ محصولات صنايع شيميايی

  • صادرات محصولات شیمیایی بدون شوتیزرها
  • صادرات محصولات شوینده و تمیز کننده

دـ محصولات فنی

  • صادرات کاغذ و محصولات کاغذی
  • صادرات اثاثیه منزل
  • صادرات محصولات چوبی
  • صادرات محصولات فلزی
  • صادرات محصولات پرسلین، سرامیک، شیشه و سایر محصولات کافی
  • صادرات محصولات صنایع نساجی
  • صادرات محصولات صنایع برق و الکترونیک

نحوه محاسبه اندازه بسته بندی کالا های صادراتی و نوع آن

بسته بندی و مواد بسته بندی که مخصوص صادرات هستند باید استفاده از ماشین های باربری را به حداکثر برسانند . برای این منظور ، این ماشین ها باید طوری طراحی شوند که بیش ترین تعداد بسته ها در هر جعبه قرار گیرند و اندازه گیری های جعبه ها نیز باید مضرب هایی از پالت های به کار رفته باشند.

علائم راهنمای بسته بندی صادراتی

بسته بندی و مواد بسته بندی کالا صادراتی باید به وضوح نشان دهند که چگونه باید با یک محصول رفتار کرد . علائمی هم چون ” با احتیاط دست بزنید ” ، ” حداکثر ارتفاع پشته سازی ” و ” از این طرف بلند کنید ” از جمله علائمی هستند که باید بیرون تمام بسته ها چسبانده شوند .

سایر علائمی که ممکن است موردنیاز باشند شامل هشدارهایی راجع به تماس محصول با نور خورشید ، رطوبت و دما های بالا هستند.

مقالات مرتبط  3 مرحله اصلی حمل و ارسال جنازه

پیروی از استاندارد های داخلی و بین المللی

بسته بندی کالا صادراتی باید شامل تمام علائم و برچسب های استاندارد کشور مقصد باشند . الزامات داخلی معمولاً شامل این موارد هستند :

نوشتن وزن و حجم طبق سیستم اندازه گیری رایج ( مثلاً سیستم اندازه گیری بریتانیایی یا سیستم اندازه گیری متریک )

اطلاعات تغذیه ای در مورد واردات غذایی

اطلاعات ایمنی در مورد هر چیزی که سلامت افراد را به خطر می اندازد

نام برند محصول و تمام ویژگی های محصول

منعکس کردن ارزش های فرهنگی

بسته بندی کالای صادراتی همانند بازاریابی باید پیشینه ی فرهنگی مشتری شما را نیز منعکس کند و باید به زبان مادری ، رنگ‌ها ، شکل ها ، اندازه ها و سایر ویژگی هایی که ممکن است از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر تغییر کنند ، توجه داشته باشد .

برای مثال :

در چین ، بسته بندی که شامل رنگ آمیزی قرمز و زرد باشد پرطرفدارتر است زیرا این رنگ‌ها نشان وفاداری در فرهنگ چینی هستند و این در حالیست که رنگ سبز زیاد مقبول مردم کشور های بلژیک ، فرانسه و ژاپن نیست . با این حال ، در ترکیه و اتریش سبز رنگی است که مورد قبول همگان واقع شده است.

مواد مصرف‌شده در بسته بندی کالاهای صادراتی

بسته بندی کالای صادراتی نقش کلیدی در ایمنی محصول شما دارند . گزینه های زیادی برای بسته بندی محصولات وجود دارند .

بسته بندی های نوآورانه ای برای برخی از محصولات وجود دارند که طوری مهندسی شده اند که از محصولات صادراتی در مقابل فشارهای ناشی از پشته سازی ، لرزش ها ، جذر و مد در دریاها ، فشار یا رطوبت هوا و همچنین از خم شدن ، پارگی یا فشردگی محافظت می کنند.

فاکتور هایی که بر انتخاب روش‌های بسته بندی تاثیر میگذارند، عبارت اند از:

محافظت و حفظ ایمنی کالا

روش حمل و نقل سریع کالا

هزینه کالا و قوانین لازم الاجرا برای کالا

روش‌های مختلف بسته بندی صادراتی

  • بسته بندی آزاد

بسته بندی کالا صادراتی به شکل آزاد یک انتخاب رایج برای اقلام بزرگ مانند وسایل نقلیه ی سنگین است و به این معنا است که این کالا عمدا بسته بندی نشده است . این موضوع ریسک آسیب دیدگی این کالا ها در حین حمل و نقل را افزایش می دهد ، لذا مواد محافظ اضافی به نام پوشال اطراف کالا ها قرار می گیرند تا از آسیب دیدگی ناشی از حرکت ، رطوبت یا سایر علل جلوگیری کنند .

  • استفاده از بشکه در بسته‌بندی

بشکه ها از فولاد ضد زنگ ، پلی اتیلن ، فولاد کربنی حاصل از ریخته گری یا فیبر ساخته می شوند و با اندازه های مختلف در بازار موجود هستند. بشکه ها معمولاً برای حمل مایعات ، پودرها یا کالا هایی به کار گرفته میشوند که باید در جای خشک نگهداری شوند.

  • باکس ها یا صندوق های حمل بار

باکس ها یا صندوق ها محبوب ترین گزینه های بسته بندی کالا صادراتی به حساب می آیند . استحکام یک باکس بر اساس وزنی که می تواند قبل از نصب درپوش و اضلاع اطرافش تحمل کند ، تعیین می‌شود .

باکس ها و صندوق ها معمولاً داخل پالت ها انباشته می شوند و جهت ثابت نگه داشته شدن به صورت فشرده بسته بندی می شوند . اگر به باکس ها یا صندوق های بادوام تری نیاز دارید باید آن‌ها را کانتینر سازی ( نصب با استحکام داخل یک کانتینر ) کنید .

کانتینر سازی و بسته بندی فشرده نیز مانع از سرقت کالا ها یا دست کاری کالا ها می شوند .

  • بسته بندي پالت

در اين نوع بسته بندي حفاظت و ايمني محصولات تضمين شده و تهديد آسيب و ضربه به محصولات كاهش يافته مي يابد. اين نوع بسته بندي بيشتر براي كالاهاي شكستني و حساس به كار ميرود.

کالا هایی که داخل کانتینرها قرار می گیرند به بسته بندی احتیاج دارند ولی خود کانتینر ها نیز حفاظت زیادی از کالا ها به عمل می آورند و امنیت کالا را در مقابل به سرقت رفتن افزایش می دهند . میتوانید از مقاله انواع مختلف کانتینر ما دیدن فرمایید.

پالت Palet  : یک سازه مسطح جهت حمل و نقل است که حین حمل محصولات توسط لیفتراک، جک پالت، لودر جلو، دیگر دستگاه‌های بالابر یا یک جرثقیل از محصولات در یک ساختار پایدار پشتیبانی می‌کند. یک پالت ساختار بنیاد یک واحد بار است که حمل و نقل و ذخیره‌سازی کارآمد را میسر می‌سازد. کالا یا محصولات قرار داده شده بر روی پالت اغلب با تسمه یا شرینک بسته‌بندی حمل می‌شود. اکثر پالتها به راحتی می‌توانند حمل بار تا ۱٬۰۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند.

هزینه بسته بندی صادراتی چقدر است؟

قیمت گذاری و هزینه بسته بندی های صادراتی کاری دشوار است و نمیتوان یک قیمت کلی برای آن ذکر کرد. هزینه بسته بندی های صادراتی به عوامل مختلفی همچون: سایز کالا، نوع بسته بندی، کیفیت بسته بندی، و دیگر عوامل بستگی دارد.

همچنین پیدا کردن شخص یا شرکتی که بتواند کالاهای شمارا به حرفه ای ترین روش ممکن مطابق با استاندارد های بین المللی بسته بندی کند، سخت است اما تاسکو کارگو کار را برای شما راحت کرده.

شما میتوانید با استفاده از شماره های زیر با کارشناسان حرفه ای و مجرب هلدینگ بین المللی تعطیلات آرام و شرکت تاسکو کارگو در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. کارشناسان تاسکو کارگو با داشتن تبحر و تجربه بالا در حوزه بسته بندی تخصصی کالا های صادراتی همراهی مناسب برای شما در این مسیر هستند.

09132178109

09130864170

03136736700

03136736705

از اینکه تا پایان این مقاله با سایت تاسکو کارگو همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *