مراحل واردات کالا به ایران

واردات کالا به کشور تاسکو کارگو

واردات کالا همچون صادرات کالا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است که از گذشته‌های دور تا به کنون استفاده از آن رواج داشته است. جوامع مختلف به‌منظور تأمین نیازهای اساسی خود و تبادل کالا، به واردات کالا از دیگر جوامع روی آوردند و همین امر موجب آغاز واردات شد.

در برخی از نقاط جغرافیایی، همان‌طور که می‌دانید برخی از کالاها به‌راحتی در دسترس نیستند یا به‌راحتی نمی‌توان آنها را تولید کرد یا حتی زیرساخت‌های مناسب برای تولید آنها وجود ندارد. از همین رو کشورها واردات انجام می‌دهند.

در واقع واردات کالا به‌منظور جلوگیری از پرداخت هزینه‌های سنگین و گزاف است؛ زیرا که تولید برخی از محصولات و کالاها برای کشور ممکن است صرفه اقتصاد نداشته باشد یا برای ایجاد زیرساخت‌های آن می‌بایست زمان و هزینه‌های بسیاری صرف کرد.

دانستید که واردات کالا چقدر برای یک کشور می‌تواند مهم باشد. پس اگر شما نیز می‌خواهید درباره واردات کالا به ایران و مراحل و قوانین مختلف آن اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه تیم تاسکو کارگو باشید.

راستی اگر می‌خواهید واردات کالا انجام دهید تاسکو کارگو می‌تواند به شما کمک کند. تنها کافی است از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان تاسکو کارگو در ارتباط باشید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

مشاوره با مجموعه تاسکو کارگو رایگان است.

فهرست مطالب

چرا واردات کالا مهم است؟ - واردات کالا به ایران چرا مهم است؟

همان‌طور که گفته شد واردات کالا به‌منظور تأمین نیازهای اساسی یک کشور و مردمانی که در آن کشور زندگی می‌کنند انجام می‌شود. اما شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا محصولات و کالاهای موردنیاز را درون کشور تولید نمی‌کنند؟

در حقیقت دلایل مختلفی وجود دارد که درون کشور تولید انجام نمی‌شود؛ اما مهم‌ترین این دلایل را در ادامه برای شما شرح می‌دهیم.

برخی از محصولات و کالاها هستند که تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد جون منابع زیادی برای تولید آنها صرف می‌شود برای مثال برای کاشت هندوانه مقدار آب شرب زیادی نیاز است پس کاشت هندوانه در کشور کم آب اصلاً توجیه اقتصادی ندارد.

از طرفی دیگر زیرساخت تولید برخی محصولات فراهم نیست را که زیرساخت‌های مربوطه یا نیاز به دانش بالا یا نیاز به تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا دارد که در برخی کشورها از جمله کشور ایران این امکان فراهم نیست.

واردات کالا نیز چون یک امر حیاتی برای مردم یک کشور است، دولت‌ها توجه بسیاری به این موضوع می‌کنند؛ زیرا عدم توجه به این فعالیت اقتصادی می‌تواند مشکلات بزرگی را برای دولت‌ها و جامعه ایجاد کند.

ازاین‌رو دولتمردان و سیاست‌مداران موظف هستند برای واردات قوانین مناسبی را تدوین و شرایط مناسب برای واردات را نیز فراهم کنند تا فرایند واردات هرچه سریع‌تر نسبت به قبل انجام شود و روندهای مربوطه تسریع شود.

از طرفی دیگر می‌توان گفت توجه به موضوع واردات نقش مهمی در پیشرفت یا پسرفت جامعه و کشور داشته باشد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی از آن نام‌برده می‌شود.

در طرف دیگر ماجرا  افراد و تاجرانی که واردات انجام می‌دهند، سود زیادی نصیب آنها می‌شود و افراد زیادی می‌خواهند به حوزه واردات وارد شوند. بازرگانان درواقع به دولت برای تأمین نیازهای اساسی مردم کمک می‌کنند.

اما تاجر شدن و بازرگان شدن نیز به همین راحتی نیست و شما باید مراحل و قوانین مربوط به واردات را بدانید و با قوانین آن آشنا شوید.

در ادامه در وب‌سایت تاسکو کارگو با قوانین مربوط به واردات و مراحل آن آشنا می‌شویم.

مراحل واردات کالا به کشور تاسکو کارگو

قوانین واردات کالا چیست؟ - آشنایی با قوانین واردات کالا

همان‌طور که به شما توضیح دادیم واردات کالا به کشور یکی از نیازهای اصلی و مبرم است که در تمامی جوامع دنیا نیز شناخته شده است و افراد زیادی به واردات کالا به کشور مشغول هستند.

دولت نیز در تلاش است تا استراتژی و قوانین موردنیاز برای واردات کالا به کشور را نیز برای تاجران و بازرگانان فراهم کند.

مقالات مرتبط  ارسال بار به سوئد

اگر شما نیز می‌خواهید واردات کالا انجام دهید یا به‌عنوان واردکننده مشغول به کار شوید باید با یک‌سری از قوانین و مقررات آشنا شوید. این قوانین به شما کمک می‌کند تا تمامی مراحل واردات به کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون ضرر انجام دهید.

تمامی کشورها به‌منظور استراتژی و تنظیم بازار و سازماندهی واردات، قوانین مخصوص به خود را تدوین کردند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن نیازهای جامعه را رفع کنند.

قوانین واردات کالا در کشورهای مختلف متفاوت است و باید به‌صورت جداگانه مطالعه شود؛ زیرا که هر کشور سیاست‌های مخصوص به خود را برای واردات کالا به کشور را دارد.

شما نیز قبل از واردات کالا یا شروع کسب‌وکار خود باید قوانین واردات، فرایندهای واردات، مراحل واردات و واردات کالا را بدانید و در این حوزه‌ها اطلاعات بروزی داشته باشید. داشتن اطلاعات بروز و دقیق در این حوزه باعث می‌شود شما دچار مشکل و زیان مالی نشوید.

به‌غیراز قوانین مربوط به واردات، هر کالایی نیز برای واردات قوانین مخصوص به خود را دارد.

پس شما هم باید درباره قوانین مربوط به واردات و هم درباره قوانین مخصوص به واردات کالاهای مختلف اطلاعات کاملی کسب کنید و اطلاعات خود را بروز کنید؛ زیرا که قوانین دائماً در حال تغییر هستند.

در ادامه این مقاله به‌منظور آشنایی بیشتر شما با قوانین مربوط به واردات بخشی از قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی را برای شما جمع‌آوری کردیم. موارد ذکر شده در پایین این پاراگراف به‌قدری مهم هستند که هر واردکننده‌ای باید آنها را بداند و دائماً خود را در این موارد بروز کند.

قوانین و مقررات صادرات و واردات

این قانون از اصلی‌ترین قوانین پایه در حوزه‌های مختلف تجارت است که در سال 1372 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شدده است. این مجموعه قوانین در 24 ماده مختلف تدوین شده و تمامی خط قرمز های حوزه تجارت را برای افراد شرح میدهد.

آیین‌نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات

این آیین‌نامه در واقع ادامه مجموعه قوانین و مقررات صادرات و واردات است که این آیین‌نامه در سال 1373 توسط هیئت وزیران تصویب شده است. آیین نامه اجرایی قوانین و مقررات در 46 ماده تنظیم شده است. در این آیین نامه نکات مختلف اجرایی در زمینه واردات کلا بیان شده است.

قانون و آیین‌نامه امور گمرکی

قانون و آیین‌نامه امور گمرکی در سال 1390 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده که در این قانون نکات مربوط به زمینه ترخیص کالا و فرآیند های گمرکی بطور کامل شرح داده شده اند. بازرگانان و تاجران با مطالعه این قانون با امور مربوط به واردات و قوانین وارداتی آشنا میشوند.

کتاب مقررات صادرات و واردات

کتاب مقررات و قوانین صادرات و واردات نکات اجرایی بسیار زیادی را در خصوص واردات کالاهای مختلف و تعرفه‌های مرتبط با کالاها را بیان می‌کند.

نکته حائز اهمیت درباره این کتاب این است که این کتاب هرسال به‌روزرسانی می‌شود و توسط سازمان توسعه تجارت منتشر می‌شود.

بخشنامه‌های اجرایی

بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی‌های واردات و صادرات جزو مهم‌ترین قوانین مربوط به واردات هستند که شما با مطالعه آنها با جزئی‌ترین و به‌روزترین مقررات این حوزه آشنا می‌شوید.

شما می‌توانید برای اطلاع از این بخشنامه‌ها و قوانین تنها کافی است به‌صورت مرتب و روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به تجارت و واردات کالاهای مختلف را بررسی کنید.

آشنایی با مراحل واردات کالا به کشور تاسکو کارگو

آشنایی با مراحل واردات کالا – با مراحل واردات کالا آشنا شوید!

حال که شما با قوانین مربوط به واردات کالا آشنا شدید می‌بایست با مراحل آن نیز آشنا شوید. انجام تمامی فرایندهای واردات کالا علاوه بر شناخت قوانین و مقررات تدوین شده، باید با مراحل و چگونگی انجام نیز همراه باشد.

در مراحل واردات کالا شما باید با نکات بسیاری اعم از فرایندهای مربوط به تجارت، فرایندهای مربوط به بانکداری بین‌الملل، حمل‌ونقل بین‌الملل، ترخیص کالا و امور گمرکی نیز آشنا شوید که تمامی این موارد را در وب‌سایت تاسکو کارگو به آنها پرداختیم.

شما می‌توانید با کلیک روی اسم هر یک از موارد به محتوای مربوط به آن وارد شوید و آنها مطالعه کنید.

حمل‌ونقل بین‌المللی

ترخیص کالا

امور گمرکی

در ادامه مقاله می‌خواهیم با بیان مختصر توضیحاتی درباره مراحل و چگونگی واردات کالا و با کلیات این عمل مهم تجاری آشنا کنیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید با قوانین مربوط به واردات کالا آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را نیز مطالعه کنید.

مرحله اول – دریافت کارت بازرگانی

در مرحله اول شما می‌بایست برای دریافت کارت بازرگانی خود اقدام کنید؛ زیرا که دریافت کارت بازرگانی اولین قدم برای واردات کالا است. برای دریافت کارت بازرگانی تاجران و بازرگانان می‌بایست به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند و کارت بازرگانی خود را دریافت کنند.

کارت‌های بازرگانی به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم‌بندی می‌شوند که از لحاظ کاربری هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

مرحله دوم – انتخاب حوزه فعالیت

پس از اینکه کارت بازرگانی خود را دریافت کردید، لازم است که حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید تا در خصوص واردات کالا در اوج حوزه اقدام کنید. شما می‌توانید به چندین روش حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید.

برای مثال برخی از تجار علاقه دارند تنها با یک کشور خاص معامله کنند و فعالیت داشته باشند. اما برخی دیگر از افراد ممکن است بجای یک کشور، با کشورهای مختلف دادوستد و معامله کنند.

دراین‌بین کالاهای مختلفی می‌توان از یک کشور یا کشورهای مختلف وارد کرد.

بنابراین، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام و هر فعالیتی، ابتدا حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید و برای تجارت خود روشی ثابت را در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط  آشنایی با انواع بسته بندي كالا های صادراتی

مرحله سوم – آشنایی با قوانین و مقررات

همان‌طور که گفته شد برخی از قوانین و مقررات و حتی بخشنامه‌های کشور دائماً در حال تغییر یا به‌روزرسانی هستند و نیازمند مطالعه هستند. همچنین شما برای پیشبرد تجارت اقتصادی خود بایستی دائماً از اخبار مطلع باشید.

حتی شما نیز به‌عنوان یک واردکننده که فعالیت اقتصادی و تجارت دارد باید به‌صورت روزانه اخبار را مطالعه کنید و از جدیدترین اخبار و قوانین مربوط به واردات خبردار شوید و اطلاعات خود را در حوزه قوانین و مقررات واردات به‌روزرسانی کنید.

مرحله چهارم – انتخاب کشور و کالای وارداتی

در این مرحله مانند مرحله قبلی که حوزه فعالیت خود را انتخاب کردید، باید کشورها و کالاهای مختلف رو بررسی کنید و همه جوانب مربوط به آنها را بررسی کنید.

پس از بررسی و انتخاب کشور و کالای موردنظر خود، باید با مشتریان و افراد مختلف در کشورهای انتخاب شده وارد مذاکره شوید و مذاکره کنید.

در این مرحله علاوه بر داشتن مهارت در زبان کشور موردنظر، داشتن شناخت روی قوانین و مقررات نیز پیشنهاد می‌شود تا به بهترین نحو ممکن تجارت خود را انجام دهید.

مرحله پنجم – درخواست پیش‌فاکتور

می‌توان گفت مهم‌ترین مرحله و فرایند در واردات و تجارت بین‌الملل، گرفتن پیش‌فاکتور یا پرفرما از مشتری است؛ زیرا بعد از دریافت پیش‌فاکتور، ثبت سفارش انجام می‌شود.

در حقیقت پیش‌فاکتور سندی است که توسط فروشنده کالا به شما که خریدار هستید ارائه می‌شود و در آن به طور کامل مشخصات کالا را توضیح داده‌اند و چگونگی تعداد و ارسال آن نیز شرح داده شده است.

مرحله ششم – ثبت سفارش

پس از دریافت پیش‌فاکتور و طی‌کردن تمامی مراحل گفته شده نوبت به ثبت سفارش می‌رسد که ثبت سفارش نیز به‌عنوان مهم‌ترین مراحل واردات شناخته می‌شود.

در این مرحله ابتدا فرد واردکننده باید به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت رجوع کند و درخواست خودش رو برای واردات کالای موردنظر ارسال کند.

این عمل به این دلیل انجام شود؛ زیرا که برخی کالاها و برخی محصولات برای واردات به کشور ممنوع هستند و ممنوعیت وارداتی دارند. پس قبل از خرید و انتخاب محصول و سایر مراحل واردات، به وزارت صمت درخواست دهید تا کارشناسان آنها درخواست شما را بررسی کنند.

ثبت سفارش به این دلیل انجام می‌شود که کالایی خارج از قوانین و مقررات داخلی کشور به کشور خریداری و وارد نشود.

مرحله هفتم – پرداخت بین‌المللی

در این مرحله فرد واردکننده باید نسبت به تهیه ارز برای خرید خود اقدام کند. تهیه‌کردن و برآوردن ارز برای خرید و واردات به چندین روش انجام می‌شود. عموماً دولت برای برخی از کالاهای اساسی که نیاز مردم هستند ارز ترجیحی یا ارز دولتی اختصاص می‌دهد.

این تخصیص ارز دولتی برای واردات موجب شده تا فرایند واردات بسترسازی مناسبی انجام و روندهای واردات به کشور تسریع شود.

مرحله هشتم – حمل‌ونقل بین‌المللی

و اما یکی از مهم‌ترین مراحل فرایند واردات که حمل‌ونقل بین‌المللی کالاست. در این فرزند شما می‌توانید به روش‌های مختلف کالا و بار موردنظر خود را از کشور مبدل به ایران ارسال کنید که برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از حمل‌ونقل جاده‌ای، حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل هوایی و دریایی.

انتخاب این روش‌ها بستگی به نوع بار شما و بسته بندی بار و حتی توافق شما با فروشنده دارد که کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کنید.

فروشنده و خریدار می‌بایست روش حمل‌ونقل و روش ارسال را با توجه استانداردهای بین‌المللی و قوانین موجود درباره ارسال بارهای بین‌المللی و اینک و ترمز انجام دهند پس فرد واردکننده می‌بایستی با این قوانین و استانداردها به‌خوبی آشنا باشد.

اگر شما به‌عنوان یک تاجر یا واردکننده با این روش‌ها و استانداردها و حتی قوانین ارسال بار بین‌المللی آشنایی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست!

زیرا تاسکو کارگو اینجاست تا این مشکل را برای شما برطرف کند. شرکت تاسکو کارگو با بیش از 113 سال سابقه و ارسال بارهای موفق بسیار به نقاط مختلف دنیا، می‌تواند به شما برای حمل‌ونقل بار کمک کند.

برای حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و واردات کالا تنها کافی است از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان مجرب تاسکو کارگو در ارتباط باشید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

مشاوره مجموعه تاسکو کارگو برای واردات و حمل‌ونقل کالا نیز رایگان است!

مرحله نهم – ترخیص کالا از گمرک

نهمین و آخرین مرحله از مراحل واردات کالا به ایران ترخیص کالا از گمرک و انجام امور گمرکی مربوطه است. در این مرحله پس از پشت سر گذاشتن موفق تمامی مراحل قبلی، کالایی که خریداری کردید وارد گمرک می‌شود.

حال که کالا شما وارد گمرک شده، شما باید با کمک فردی که به امور گمرکی و ترخیص گمرکی آشناست به گمرک مراجعه کنید و با ارائه مدارک موردنیاز نسبت به ترخیص بارهای خود اقدام کنید.

اگر برای ترخیص بارهای خود در گمرکات ایران و امور گمرکی نیز با مشکل روبه‌رو هستید یا می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممک تمامی امور گمرکی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، ما به شما تاسکو کارگو را پیشنهاد می‌کنیم.

شرکت تاسکو کارگو با داشتن نیروهای مجرب و متخصص در امور گمرکی و ترخیص‌کارهای حرفه‌ای آماده است تا بارهای موردنظر شما را از گمرکات ایران ترخیص کند.

تنها کافی است از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان تاسکو کارگو در ارتباط باشید و به‌صورت رایگان با آنها مشاوره کنید.

مقالات مرتبط  ارسال بار هوایی به استرالیا (راهنمای کامل فریت به استرالیا)

09132178109

09130864170

03136736700-5

قوانین واردات کالا با تاسکو کارگو

بهترین راه برای واردات کالا کدام است؟ - معرفی بهترین راه برای واردات به کشور

 در پایان اگر شما تمامی این مراحل را بشناسید با قوانین مربوطه به واردات و گمرک نیز آشنا باشید می‌توانید به‌راحتی نسبت به واردات کالاهای موردنظر خود به ایران اقدام کنید. واردات به ایران یکی از راه‌های گسترش و پیشرفت کسب‌وکار شماست.

توجه داشته باشید انجام تمامی مراحل گفته شده و دانستن قوانین مربوط به واردات و گمرک فقط به زبان ساده و راحت است؛ اما وقتی بخواهید این مراحل را عملی کنید، کار دشوار و پیچیده می‌شود.

اما ممکن است بعد از خواندن تمامی این مراحل و قوانین برای شما این سؤال پیش بیاید که بهترین راه برای واردات چیست؟ بهترین راه برای واردات به کشور کدام است؟

برای پاسخ به این سؤالات باید به شما بگوییم شما برای انجام هرچه بهتر و سریع‌تر این مراحل و فرایندهای واردات کالا به کشور باید از متخصصین و افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید و با آنها مشورت کنید.

این افراد باید علاوه بر داشتن سابقه و تجربه زیاد، درباره تمامی قوانین و مراحل واردات به کشور و گمرکات و ترخیص کالا نیز اطلاعات بروزی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما برای واردات کالا به کشور، شرکت تاسکو کارگو است.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا تاسکو کارگو؟

واردات کالا به کشور با تاسکو کارگو

شرکت تاسکو کارگو زیر مجموعه هلدینگ بین‌المللی تعطیلات آرام با داشتن بیش از 13 سال سابقه در خصوص ارسال بارهای هوایی، واردات و صادرات و انجام امور گمرکی آماده خدمت رسانی به شماست.

شرکت تاسکو کارگو از پایه‌ترین مرحله واردات به کشور و واردات کالا همراه شماست و می‌تواند به شما مشاوره رایگان ارائه دهد تا مراحل مربوط به ارسال بین‌المللی کالا و حتی ترخیص کالا در گمرکات کشور همراه شماست.

تاسکو کارگو با داشتن نیروهای مجرب و حرفه‌ای در زمینه ارسال بار هوایی می‌تواند برای واردات کالا و ارسال بارهای موردنظر شما از کشور مبدل به ایران مناسب‌ترین روش را انتخاب کند تا شما از پرداخت هزینه‌های اضافی راحت شوید و سریعاً بار خود را دریافت کنید.

همچنین شرکت تاسکو کارگو با داشتن ترخیص‌کارهای متخصص در گمرکات کشور می‌تواند بارهای وارداتی شما را از گمرکات کشور ترخیص کند و روند واردات را برای شما ساده کند.

با سپردن امور مربوط به واردات کالا به کشور به تاسکو کارگو نه‌تنها خیال خود را از بابت واردات راحت می‌کنید، بلکه می‌توانید بدون دغدغه تجارت کنید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص واردات کالا به کشور و انجام واردات به کشور از طریق شماره‌های زیر با تاسکو کارگو در ارتباط باشید. همچنین شما می‌توانید برای امور ترخیص گمرک و امور گمرکی نیز با کارشناسان تاسکو کارگو در ارتباط باشید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

نرخ واردات کالا به کشور چقدر است؟ - قیمت واردات کالا به ایران

به دلایل مختلفی همچون تغییر دائمی نرخ‌ها و مصوبه‌ها نمی‌توان نرخ و قیمت دقیقی را برای واردات کالا به کشور اعلام کرد؛ زیرا نرخ واردات نیز به نوع کالای شما بستگی دارد.

برای ارسال بار و روش‌های مختلف حمل‌ونقل بار برای واردات کالا نیز می‌بایست باتوجه‌به نوع، ابعاد و حجم کالاهای موردنظر شما نرخ اعلام کرد.

اما شما می‌توانید برای دریافت نرخ لحظه‌ای واردات کالا از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان و پشتیبانان تاسکو کارگو در ارتباط باشید و لیست قیمت و نرخ بروز را در لحظه دریافت کنید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

معرفی مراحل واردات کالا به کشور با تاسکو کارگو

سؤالات متداول در خصوص مراحل واردات کالا

1. کارت بازرگانی چیه و چطوری میشه گرفت؟

کارت بازرگانی به جور مجوزِ که بهت اجازه ایده تا بتونی به‌عنوان به شخص حقیقی یا حقوقی، واردات و صادرات کالا انجام بدی. برای گرفتنش باید به چه سری مدارک مثل: مدارک هویتی، گواهی عدم سوءپیشینه، و گواهی سلامت جسمی و روانی به اتاق بازرگانی مراجعه کنی.

2. از کجا بفهمم چه کالایی رو میتونم وارد کنم؟

اول باید ببینی که چه کالایی تو بازار ایران تقاضا داده و بعدش بررسی کنی که واردات خون کالا مجازی یا نه. برای این کار میمونی به فهرست کالاهای مجاز و ممنوعه صادرات و واردات که تو سامانه جامع تجارت هست مراجعه کنی.

3. چطوری یه تأمین کننده خارجی پیدا کنم؟

روش‌های مختلفی برای پیداکردن به تأمین‌کننده خارجی وجود دار. زیتونی تو اینترنت جستجو کنی، به نمایشگاه‌های تجاری خارجی بری، یا از به شرکت بازرگانی کمک بگیری.

4. بعد از پیدا کردن تأمین کننده، چیکار باید بکنم؟

باید با تأمین‌کننده مذاکره کنی و قیمت و شرایط خرید کالا رو مشخص کنی. بعد از توافق، به‌پیش فاکتور (پروفرما) از تأمین‌کننده دریافت می‌کنی که شامل اطلاعات کاملی در مورد کالا، قیمت، شرایط پرداخت، و نحوه حمل‌ونقل هست.

5. برای واردات کالا چه مجوزهایی لازم دارم؟

مجوزهای لازم برای واردات کالا به نوع کالا و کشور مبدأ بستگی پاره. به‌طورکلی، برای واردات هر کالایی به چه سری مجوزهای عمومی مثل: مجوز بهداشت، مجوز استاندارد، و گواهی انطباق نیاز داری.

6. مراحل ثبت سفارش کالا چطوری هست؟

بعد از دریافت مجوزهای لازم، باید کالای موردنظر خودت و تو سامانه جامع تجارت ثبت سفارش کنی. برای این کار باید به سری اطلاعات مثل: نوع کالا، تعداد، قیمت، و کشور مبدأ رو تو سامانه وارد کنی.

7. بعد از ثبت سفارش، چیکار باید بکنم؟

بعد از ثبت سفارش، باید ارز موردنیاز برای خرید کالا رو از بانک تهیه کنی و حواله مبلغ پروفرما رو به‌حساب تأمین‌کننده ارسال کنی.

8. مراحل ترخیص کالا از گمرک چطوری هست؟

بعد از اینکه کالا به گمرک رسید، باید به سری مراحل اداری برای ترخیص کالا انجام بدی. این مراحل شامل: ارائه اسناد و مدارک، پرداخت حقوق گمرکی و عوارض، و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه هست.

9. چقدر طول میکشه تا کالای وارداتی به دستم برسه؟

مدت زمان ارسال کالا به ایران به عوامل مختلفی مثل: نوع کالا، کشور مبدا، و نحوه حمل و نقل بستگی دارد. به طور کلی، این پروسه میتواند از چند روز تا چند هفته طول بکشه.

مدت زمان ارسال کالا به ایران به عوامل مختلفی مثل: نوع کالا، کشور مبدا، و نحوه حمل و نقل بستگی دارد. به طور کلی، این پروسه میتواند از چند روز تا چند هفته طول بکشه.

10. چقدر سود میشه از واردات کالا بدست آورد؟

میزان سود واردات کالا به عوامل مختلفی مثل: نوع کالا، قیمت خرید، قیمت فروش، و هزینه‌های جانبی بستگی داره. به طور کلی، اگر بتونی کالایی رو با قیمت مناسب پیدا کنی و تو بازار ایران با قیمت خوبی بفروشی، میتونی سود خوبی از واردات کالا بدست بیاری.

معرفی بهترین روش های واردات کالا به کشور با تاسکو کارگو

نکات مهم مراحل واردات کالا به کشور:

  • قبل از شروع به کار، حتما اطلاعات کافی در مورد مراحل واردات کالا کسب کنید.
  • از یه مشاوره متخصص در زمینه واردات و صادرات کمک بگیرید.
  • به قوانین و مقررات مربوط به واردات کالا توجه کنید.
  • با دقت و صبر و حوصله مراحل کار رو انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *