حمل و نقل زمینی چگونه انجام می‌شود؟

حمل و نقل زمینی چگونه انجام میشود؟ تاسکو کاگور

یکی از مناسب ترین و کاربردی ترین روش های حمل و نقل که گذشته متداول بوده است، حمل و نقل زمینی است. سالیان طولانی است که برای جابه‌جایی کالا های شخصی و تجاری از حمل و نقل زمینی استفاده می شود.

حمل زمینی یکی از بهترین و به صرفه ترین روش های حمل بار و انتقال مسافران است.‌ حمل و نقل زمینی به صورت حمل داخلی و حمل خارجی انجام می شود.  حمل و نقل به صورت زمینی ویژگی ها، مزایا و معایب منحصر به فردی دارد که در ادامه این موارد را شرح می دهیم.

حمل و نقل یک فعالیت تخصصی است که باید با دانش کافی انجام شود. شرکت تاسکو کارگو به عنوان یک شرکت بین‌المللی تخصصی ترین و کاربردی ترین روش های حمل و نقل را ارائه می دهد. با اتکا به دانش کارشناسان شرکت تاسکوکارگو جابه‌جایی ایمن‌ را تجربه کنید.

حمل و نقل به روش زمینی و ویژگی های آن

تنوع وسایل نقلیه در حمل و نقل زمینی بالا است، به همین ‌دلیل  با توجه به ابعاد و نوع کالا هایی که جا به جا می شوند، می توان از وسایل نقلیه متنوع استفاده کرد. ماشین های ترانزیت یخچالی، تریلر، ایسوزو و کامیون وسایل نقلیه کاربردی در حمل زمینی هستند.

برای مثال اگر قصد جابه‌جایی کالا های فاسد شدنی از طریق حمل زمینی دارید، باید از ترانزیت یخچالی استفاده کنید. با تنظیم دما درون ترانزیت برای حمل کالا های فاسد شدنی شرایط فراهم می شود.

مقالات مرتبط  ارسال بار فریت به کانادا | ارسال بار هوایی به کانادا

مصرف سوخت کم، آلودگی کم تر، ایمنی بالا، کیفیت بالای حمل از ویژگی های مهم حمل زمینی هستند. این ویژگی ها نیز به ویژه در مورد حمل و نقل ریلی صدق می کنند. نوع کالای ارسالی، اندازه و ابعاد کالا‌های ارسالی، نرخ کرایه حمل بار، مشخصات و نشانی دریافت کننده و ارسال کننده بار، نقطه مبدا ارسال، از نکات الزامی حمل زمینی هستند که باید مورد توجه باشند.

مزایا و معایب حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی یکی از به صرفه ترین و ارزان ترین شیوه های حمل و نقل است. با توجه به وجود راه های مختلف زمینی، جاده‌ای و ریلی و …، در صورت لزوم این امکان وجود دارد جابه‌جایی از طریق مسیر های مختلف انجام شود.

با توجه به این موضوع که در برخی موارد ارسال کالا به مقصد مد نظر تنها از طریق راه های زمینی امکان پذیر است، این شيوه در بسیاری از موارد در اولویت است.

یکی دیگر از مزیت های حمل و نقل زمینی این است که با این نوع حمل امکان‌‌ ارسال درب به درب وجود دارد. با توجه به سهولت ارسال و دریافت کالا ها از این طریق، به صرفه بودن حمل زمینی و ویژگی های مثبت دیگری که دارد، این روش حمل طرفداران زیادی دارد.

البته به یاد داشته باشید به دلیل طولانی بودن زمان جابه‌جایی در این نوع حمل، در ارسال کالا ها محدودیت هایی نیز وجود دارد. کالا هایی که در اثر شرایط جوی، دما و رطوبت، فشار و … دچار خرابی و فساد می شوند، بهتر است از طریق حمل هوایی حمل شوند.

مقالات مرتبط  ارسال بار به سوئد

حمل زمینی برای انتقال کالا های فاسد شدنی اغلب مناسب نیست. از دیگر معایب حمل زمینی  نیز وقوع حوادث جاده‌ای و اتفاقات غیر مترقبه است که ممکن است باعث تاخیر در ارسال شوند.

ازمهم‌ترین ویژگی های حمل و نقل زمینی، سرمایه گذاری کم برای ایجاد زیرساخت‌ها است. خدمات حمل زمینی تا مقصد انجام می‌شود و بارگیری مجدد انجام نمی‌شود. حمل زمینی اغلب برای مناطق مختلف قابل دسترس است، به ویژه برای مسیر‌های کوتاه کاربرد دارد.

حمل زمینی کم‌ترین آسیب را برای جابه‌جایی کالا دارد و در تمامی ساعات شبانه روز انجام می شود. با استفاده از حمل و نقل زمینی انواع کالا، انسان و حتی حیوانات قابل جابه‌جایی هستند. برای حمل و بسته بندی کالا هایی که از طریق حمل زمینی جابه جا می شوند، در مقایسه با سایر روش ها، هزینه‌ی کم تری صرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *