مراحل ترخیص کالا از گمرک اصفهان چگونه است؟ + هزینه ها

استان اصفهان با قرار داشتن در مرکز ایران و با دارا بودن صنایع مختلفی همچون فولاد و ذوب آهن، دائما نیازمند صادرات و واردات کالاها است و این فرآیند بسیار برای صنایع حیاتی و مهم است.

استان اصفهان از صنایع کشاورزی نیز برخوردار است و این امر موجب احساس نیاز برای پایانه گمرک در اصفهان شده است. در اصفهان شما میتوانید از پایانه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بار های تجاری و غیرتجاری خود را به اقصی نقاط دنیا ارسال کنید.

در گمرک شهید بهشتی استان اصفهان تنها تشریفات ترخیص کالا انجام نمیشود بلکه این گمرک در امور مسافری، ارسال و دریافت امانات پستی، اجرا قوانین مربوط به تخلفات از جمله قاچاق، انجام امور مربوطه به کالا های متروکه یا ضبط شده و… فعالیت دارد.

استان اصفهان با واقع شدن در مرکز ایران، از مرز های آبی و خاکی کشور دور است اما این فاصله نه تنها جلوی انجام امور مربوط به صادرات را نگرفته بلکه باعث پیشرفت و ارتقای خطوط راه آهن و مسیر های اتوبانی و خطوط هوایی این استان شده است.

مسیر های اتوبانی، خطوط راه آهن و هوایی باعث شده فاصله دور این استان با مرز های آبی و خاکی کشور بسیار کم شود و بار های زمینی در سریع ترین زمان ممکن ارسال شوند.

پایانه گمرک استان اصفهان از پایتخت کشور فاصله زیادی ندارد و این امر باعث مراودات بسیاری با گمرک فرودگاه امام و سهولت تجار و بازرگانان شده است.

تجار و بازرگانان در استان اصفهان علاوه بر گمرک اصفهان، به دو گمرک دیگر نی دسترسی دارند که این گمرک ها عبارت اند از  گمرک ذوب آهن و گمرک فولاد مبارکه که هر دو این گمرک ها در امور مختلفی فعالیت میکنند.

برخی از اموری که گمرک های اصفهان، ذوب آهن و فولاد مبارکه انجام میدهند را در ادامه برای شما شرح میدیم:

    1. ترخیص کالا های صادراتی و کالاهای وارداتی
    2. ترخیص کالاهای قطعی و موقت

گمرک اصفهان در 5 کیلومتری جاده اصفهان-شیراز، بعد از سیتی سنتر واقع شده و از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 صبح الی 15 بعد از ظهر آماده به کار است.

راهنمای جامع ترخیص کالا از گمرک اصفهان با تاسکو کارگو

مراحل ترخیص کالا از گمرک اصفهان کدام اند؟

ترخیص کالا از گمرک اصفهان و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مانند دیگر گمرک های مراحل و فرآیند های یکسانی دارد. به لطف الکترونیکی و قانونمند شدن همه امور، امور گمرکی نیز از این قائده مستثنی نبوده و این عملیات بسیار ساده شده.

اگر قبلا عملیات ترخیص کالا را انجام داده باشید با امور و مراحل آشنا هستید، ممکن است به مشکل زیادی در حین عملیات ترخیص برخورد نکنید اما اگر به قوانین آشنا نیستید پیشنهاد میشود از یک مشاور یا راهنما استفاده کنید.

مقالات مرتبط  هر آنچه باید درباره بار فریت یا فریت بار بدانید !!!

شما میتوانید با متخصصین و مشاورین شرکت تاسکو کارگو، تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار بشید. متخصصان تاسکو کارگو بهترین همراه شما در مسیر ترخیص کالا از گمرک اصفهان هستند.

09132178109

03136736700-5

برای ترخیص کالا میبایست مراحل زیر را طی کنید:

  • تنها کافیست وارد وبسایت رسمی گمرک ایران به نشانی gov.ir بشوید و اظهارنامه خود را ثبت کنید. این وبسایت نه تنها برای گمرک اصفهان بلکه برای تمامی گمرک های سراتاسر کشور قابل استفاده است.
  • بعد از وارد شدن به وبسایت شما میبایست فرم ها را پر کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. شاید در نگاه اول کار بسیار ساده ای باشد اما باید به شما بگوییم این کار به قدری مهم است که قانونگذاران برای اشتباه وارد کردن اطلاعات مجازات تعیین کرده اند.
  • در حین وارد کردن اطلاعات و بارگذاری مدارک میبایست دقت کنید که اطلاعات غلط و نادرست وارد نکنید زیرا درصورت وارد کردن اطلاعات اشتباه، طبق ماده 27 فرد خاطی میبایست جریمه نقدی پرداخت کند.

نکته: بعد از بارگذاری مدارک و… شما میبایست شماره سریال و شماره عطف را یادداشت یا پرینت کنید و تا اتمام مراحل ترخیص نزد خود نگه دارید.

  • احراز هویت کالا و بررسی کردن فرم ها

پس از طی مرحله تکمیل فرم ها در سایت و سامانه رسمی گمرک ایران، در این مرحله فرم ها توسط دایره فنی گمرک مورد بررسی قرار میگیرند و در صورتی که اطلاعات شما را تایید کردند شما میتوانید شماره ثبت یا کوتاژ مربوط به کالای خود را دریافت کنید.

دریافت کوتاژ و شماره ثبت نشاندهنده این است که شما توانسته اید در سامانه رسمی گمرک ایران ELP به درستی اطلاعات را وارد کنید.

  • کنترل کردن کالا و تعیین مسیر بار

کالاها در بدو ورود به گمرک به 3 دسته و 3 رنگ اصلی تقسیم میشوند. دسته اول، گالاهایی هستند که نیازمند آزمایشگاه و کنترل کیفی برای وارد شدن به کشور نیستند که وارد مسیر سبز میشوند.

کالاهای دیگر با توجه به نیاز به خدمات آزمایشگاه یا کنترل کیفی به مسیر های زرد یا قرمز منتقل میشوند.

در این مسیر ها کارشناسان ارزش کالا، ارزش اظهاری کالا، سوابق گمرکی و… را با اسناد انطباق میدهند و درصورت تایید شدن به مرحله بعدی منتقل میکنند.

  • دریافت مجوز مربوطه کالا

همانطور که میدانید هیچ کالایی بدون داشتن مجوز، اجازه ورود به کشور را ندارد پس باید برای دریافت مجوز های لازم اقدام کنید. با توجه به کالای وارداتی شما میتوانید به سازمان های استاندارد، بهداشت، انرژی اتمی، وزارت راه و… مراجعه و مجوز مورد نیاز خود را دریافت کنید.

در صورتی که مجوز لازم را دریافت کردید به مرحله بعدی ترخیص از گمرک اصفهان منتقل میشوید.

  • تسویه صورتحساب ها

برای کالاهای وارداتی از وارد کننده ها، مقادیر و مبالغ مختلفی دریافت میشود که طبق قانون مصوب، تمامی مبالغ از واردکننده باید دریافت شود. در پایان مقاله کامل درباره هزینه ها و صورتحساب ها توضیح داده ایم.

مقالات مرتبط  ارسال فریت بار هوایی از اصفهان به کانادا + هر آنچه باید بدانید!

به طور کل بعد از پرداخت تمامی صورتحساب ها برای شما فیش پروانه سبز صادر میشود و میتوانید آنرا دریافت کنید.

  • مراجعه به انبارداری

در این مرحله عملیات ترخیص کالای وارداتی تقریبا به پایان رسیده، تنها شما میبایست با انبارداری هماهنگی های لازم را انجام بدید. در صورت نیاز با شرکت های حمل و نقل تسویه حساب کنید و قبوض انبار را پرداخت کنید تا بتوانید مجوز انبار را دریافت کنید.

  • ترخیص کالا از گمرک

اکنون شما تمامی مراحل را به پایان رساندید و میتوانید کالای وارداتی خود را دریافت کنید. میبایست بیجک انبار را از انبارداری بگیرید.

دقت کنید انباردار باید برگه پروازه سبز گمرکی را مهر کند. بعد از مهر شدن پروانه سبز، کالای خود را به مقصد مورد نظز حمل کنید.

چه مدارکی برای ترخیص کالا از گمرک اصفهان نیاز است؟

داشتن مدارک مورد نیاز حیاتی ترین مرحله ترخیص کالا از گمرک است زیرا از اولین مرحله که آپلود مدارک در سامانه گمرک ایران ELP باشد، تا آخرین مرحله که دربافت بیجک انبار باشد به آنها نیاز دارید.

در تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک اصفهان به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. ترخیصیه
  2. قبض انبار
  3. بارنامه که شامل شرح کامل وضعیت کالا باشد (تعداد کانتینرها، وزن کالا)
  4. پیش فاکتور یا پروفرما
  5. فاکتور اصلی
  6. پکینگ لیست
  7. گواهی مبدا
  8. برگه ثبت سفارش بازرگانی (پرینت سامانه ELP)
  9. در صورت وجود بیمه نامه
  10. گواهی و مجوز استاندارد
  11. مجوز های قانونی دریافتی از مراجع مربوطه
  12. گواهی بازرسی
  13. اصل و تصویر کارت بازرگانی وارد کننده
  14. اصل و تصویر کارت ملی وارد کننده
  15. اصل و تصویر کارت ملی نماینده وارد کننده
  16. اصل و کپی وکالت نامه محضری وارد کننده
  17. اصل و کپی نامه معرفی برای گمرک
  18. کپی وکالت وارد کننده
  19. کپی دفترچه بیمه وارد کننده

هزینه ترخیص کالا از گمرک اصفهان چقدر است؟

در مراحل ترخیص کالا از گمرک اصفهان برای شما شرح دادیم که شما باید یکسری صورتحساب و مبالغی را پرداخت کنید. در ادامه به هزینه های که شما میبایست پرداخت کنید میپردازیم. این هزینه ها به 2 دسته تقسیم میشوند که عبارت اند از:

  1. هزینه هایی که میبایست در گمرک پرداخت کنید

مبلغی یا حقوق گمرکی که شما میبایست در گمرک اصفهان پرداخت کنید از طریق فرمول زیر محاسبه میشود.

مبلغ پیش فاکتور X نرخ ارز X درصد تعرفه کالا

یکسری هزینه های ناچیزی مثل قبض انبار، پرینت اظهارنامه، لاک و مهر در مقابل سایر هزینه ها مبلغی به حساب نمی‌آید.

یکی دیگر از مبالغی که شما میبایست پرداخت کنید عبارت است از هزینه استاندارد که در مقیاس هشت در هزار محاسبه میشود برای مثال اگر شما 100 یورو کالا وارد کنید میبیاست 8 یورو هزینه استاندارد پرداخت کنید.

هزینه کالاهایی که نیاز به تایید آزمایشگاه یا تایید کیفی دارند نیز بصورت جداگانه محاسبه میشوند که میبایست آنها را نیز پرداخت کنید.

برای آخرین صورتحساب شما میبایست هزینه انبارداری و بیجک را پرداخت کنید. این صورتحساب براساس جدول های شرکت های انبارداری تعیین میشود.

  1. هزینه های پرداختی هنگام ترخیص

عموم هزینه های پرداختی هنگان ترخیص مربوط به حق الزحمه کارگران برای ترخیص یا بارگیری کالا است.

مقالات مرتبط  نقشه راه ارسال بار هوایی به آلمان - 0 تا 100 ارسال بار به آلمان

اگر خود شما کارت بازرگانی ندارید و از کارت بازرگانی دیگران استفاده میکنید، میبایست مالیات کارت بازرگانی شخص ثالث را نیز پرداخت کنید.

در این مرحله باید هزینه های مربوط به فیش بازرگانی را پرداخت کنید که به این معناست به ازای هر 1000 یورو مبلغ پیش فاکتور شما، 5 یورو باید به گمرک پرداخت کنید.

شرکت های ترخیص کالا از گمرک اصفهان

در حوزه ترخیص کالا از گمرک اصفهان کارشناسان و شرکت های بسیاری وجود دارند. این شرکت ها به شما در مراحل و فرآیند ترخیص کالا از گمرک بسیار کمک میکنند. این شرکت ها با دارا بودن علم و تخصص بالا از جریمه شدن و خسارت خوردن در حین انجام مراحل جلوگیری میکنند. زیرا این شرکت ها به قوانین به طور کامل آشنا هستند.

ما به شما هلدینگ بین المللی تعطیلات آرام شرکت خدمات بار تاسکو کارگو را معرفی میکنیم.

شرکت تاسکو کارگو با تکیه بر 13 سال تجربه و دارا بودن نیروهای متخصص و کارشناسان خبره آماده همکاری و همراهی شما در مراحل ترخیص بار از گمرک است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان شما از طریق شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09130864170

09132178109

03136736700-5

بهترین ترخیص کار از گمرک اصفهان کدام است؟

در این واقعیت که شما برای ترخیص کالا های خود از گمرک به یک ترخیص کار نیاز دارید شکی نیست اما سوال مهم این است بهترین ترخیص کار ها کدام اند؟

دقیق نمیتوان گفت که بهترین ترخیص کار ها در اصفهان کدام اند اما شما برای انتخاب ترخیص کار خوب نیازمند دانستن موارد زیر هستید:

  1. ترخیص کار شما میبایست تسلط کافی روی مطالب و علم مربوط به قوانین رو داشته باشه زیرا در مراحل ترخیص تنها و تنها تسلط به مسائل میتواند کار شما را حل کند.
  2. ترخیص کار اصفهان شما میبایست با پشتوانه به سابقه و تجربه خود اقدامات مربوط به ترخیص کالا را تقبل کند
  3. نظر و رضایت مشتریان و واردکننده های قبلی از ترخیص کار شما نیز عامل مهم برای انتخاب ترخیص کار اصفهان است.

حال با تمامی موارد گفته شده ما به شما شرکت تاسکو کارگو را معرفی میکنیم که به عنوان ترخیص کار در اصفهان، میتواند شما را در مراحل ترخیص کالا از گمرک اصفهان همراهی کنند.

شرکت تاسکو کارگو با پشتوانه 13 ساله بر تجربه، تسلط و علم خود میتواند کالا های شما را از گمرک اصفهان ترخیص کند.

09130864170

09132178109

03136736700-5

ترخیص کالا از گمرک اصفهان و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با تاسکو کارگو

در دنیای امروز و در کشور ما، واردات کالا جزء پرسود ترین مشاغلی است که افراد میتوانند به آن مشغول شود. تنها کافیست جامعه هدف خود را پیدا و نیازسنجی کنید و با بازاریابی اصولی سود بسیار زیادی به جیب بزنید. حالا شاید پیش خود فکر کنید اگر این شغل انقدر پرسود است چرا همه افراد به آن مشغول نمیشوند؟

باید به شما بگوییم مراحل سخت ترخیص کالا از گمرک باید منصرف شدن افراد میشود اما اکنون تاسکوکارگو اینجاست تا شما را در این مسیر همراهی کند. شرکت تاسکو کارگو به بهره مندی از کارشناسان و متخصصان خبره در این حوزه آماده کمک رسانی به شماست. تنها کافیست شما با مشاوران و کارشناسان مجموعه تاسکو کارگو باشماره های زیر در ارتباط باشید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *