هر آنچه باید درباره بار فریت یا فریت بار بدانید !!!

ارسال بار فریت و فریت بار بین المللی تاسکو کارگو

از مهم ترین سوال هایی که در حوزه کارگو و ارسال بار مطرح است، این است که ارسال بار فریت چیست ؟

فریت بار یکی از اصطلاحات رایج حمل و نقل است. فریت بار از روش های متداول ارسال بار به خارج از کشور است. کارگو یکی دیگر از روش های ارسال کالا به خارج از کشور است که اغلب هم معنی با فریت بار به کار می رود. اما بین فریت بار و کارگو تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

فریت بار به معنی جابه‌جایی مسافر و بار از طریق حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و .. است. در گذشته اصطلاح freight برای حمل بار با کامیون و قطار به کار می رفت، اما امروزه فریت بار برای جابه‌جایی کالا از طریق حمل هوایی نیز به کار می رود.

 در کل می توان‌ گفت فریت بار شامل ارسال بار و حمل کالا به وسیله‌ی کامیون، قطار، کشتی و هواپیما می شود. وقتی کسی قصد مهاجرت به خارج از کشور دارد، اصطلاح freight برای جابه‌جایی بار و کالا هایی که فرد قصد دارد همراه خود ببرد، به کار می رود.

 جابه‌جایی کالا های شخصی و خصوصی و هم چنین بار تجاری از طریق فریت بار انجام می شود. پروازی که شامل فریت بار است چند روز زودتر انجام می شود. بعد از این که مسافر وارد کشور مقصد شود با ارائه بارنامه می تواند وسایل خود را تحویل بگیرد.

هزینه‌ی فریت بار

 با توجه به اینکه حجم و وزن کالا های ارسال شده از طریق فریت بار چه مقدار است، هزینه‌ی حمل آن تعریف می شود. هزینه و نرخ حمل بار در شرکت های مختلف ارائه دهنده خدمات متفاوت است.

هلدینگ تعطیلات آرام که یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی است، خدمات مربوط فریت بار را با بهترین کیفیت ممکن به شما ارائه می‌دهد. فریت زمینی، دریایی و هوایی هزینه‌ی متفاوتی دارد که فاصله از کشور مقصد نیز در تعیین هزینه موثر است.

برای اطلاع و استعلام قیمت هزینه ارسال بار فریت خود میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09130864170

09132178109

03136736700

03136736705

راهکارهای ارسال بار فریت

واژه فریت بار از کلمه های freight و بار (cargo)، برگرفته شده است، این واژه در صنعت حمل و نقل برای ارسال هوایی، حمل و نقل زمینی، حمل و نقل دریایی و حمل ریلی به کار می رود.

افرادی که قصد دارند برای همیشه مهاجرت کنند و یا به مدت خیلی طولانی از کشور خارج شوند، برای ارسال بار به کشور مقصد، باید از فریت بار استفاده کنند. خدمات مربوط به ارسال فریت را شرکت های حمل و نقل انجام می دهند.

مقالات مرتبط  ارسال بار هوایی از اصفهان به سراسر دنیا

بهترین و کاربردی ترین شیوه فریت بار مسافری، فریت هوایی است. با توجه به شرایطی که در حمل و نقل هوایی وجود دارد از جمله امنیت بالا، محدودیت کم و حمل سریع، فریت بار هوایی طرفداران زیادی دارد. البته در شرایطی که تناژ محموله بالا باشد نمی توان از فریت هوایی استفاده کرد.

 فریت ریلی یکی دیگر از شیوه‌ های حمل فریت بار است؛ به دلیل وجود محدودیت هایی که در این حوزه وجود دارد، فریت بار ریلی فقط به صورت جابه‌جایی داخلی انجام می شود؛ (در نظر داشته باشید حمل فریت بار به صورت داخلی نیز انجام می‌شود).

شیوه‌ی دیگر حمل فریت بار، حمل و نقل دریایی است. حمل و نقل دریایی اغلب محدودیت خاصی ندارد. برای حمل کالا هایی که بیش تر از ده تن هستند می توانید از حمل و نقل دریایی استفاده کنید. معمولا این گزینه برای زمانی است که فردی قصد دارد تمام وسایل منزل و اسباب و اثاثیه را به کشور مقصد منتقل کند.

بسته بندی کالا ها برای جابه‌جایی فریت بار

بسته‌ بندی محموله ارسالی فریت بار باید به طور تخصصی انجام شود تا در طول جابه‌جایی به دلیل تکانه ها، آسیب فیزیکی به کالا ها وارد نشود. برای بسته بندی کالاهای شکستنی بهتر است از نایلون حباب دار و ضربه گیر استفاده شود، تا در حمل فریت آسیب نبینند.

فضای داخل جعبه ها از مواد ضربه گیر پر می شود تا بر اثر برخود کالاها آسیب نبینند. برای بسته بندی کالا هایی که حجم زیادی دارند نیز از ضربه گیر های مخصوص استفاده می شود. چند لایه از فوم و نایلون حباب دار باید اطراف این کالا ها پیچانده شود.

 برای حمل کالا های خطرناک نیز مقررات بین‌المللی فریت بار باید رعایت شوند. برخی از کشور ها نیز قوانین منحصر به فرد خود را دارند که برای وارد کردن محموله به این کشور ها، قوانین حمل و نقل آن ها را در نظر داشته باشید.

برخی از کالا ها مجوز صادرات و واردات به کشور ها را ندارند، برای مثال واردات مشروبات الکلی در برخی از کشورها به طور کلی ممنوع است. برای ارسال و ورود کالا های دیگر نیز باید مجوز ارگان های مربوط رو دریافت کنید.

تعداد پرواز هایی که از کشور مبدا انجام می شود، قوانین ترانزیت کشور ها، هماهنگی های لازم برای رزرو هواپیما، مدت زمان حمل هوایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

شما میتوانید برای ارسال بار فریت از اصفهان و از پایانه فرودگاه شهید بهشتی و بسته بندی تخصصی کالاها، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09132178106

09130864170

03136736700

03136736705

جابه‌جایی و حمل بار

به طور معمول ارسال فریت بار سه تا چهار روز طول می کشد، در صورت پیشامد اتفاقات غیر مترقبه نیز زمان جابه‌جایی بیش تر می شود. برای هماهنگی زمان جابه‌جایی کالا ها، بهتر است از دو هفته قبل با شرکت مورد نظر ارتباط بگیرید و برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. برای جابه‌جایی فریت مراحل مختلفی وجود دارد که باید طی شوند.

مقالات مرتبط  بار گروپاژ چیست؟ - آشنایی با گروپاژ بصورت کامل

مرحله‌ی اول پالت بندی بار و محموله مورد نظر است، در مرحله‌ی دوم تشریفات گمرگی مربوط به freight انجام می شود. در گام بعدی بارنامه شرکت هواپیمایی صادر می شود تا مقدمات حمل فریت صورت گیرد. در مرحله‌ی بعدی محموله ارسالی باید بسته‌ بندی شود‌؛ در گام آخر نیز کالا ها با وسایل نقلیه مناسب به فرودگاه ارسال می شوند تا در هواپیما بارگیری شوند.

 کارشناسان شرکت تعطیلات آرام دانش کافی و مهارت لازم در اجرای مراحل فریت بار را در طی پروژه های زیادی در چند سال اخیر آزموده است؛ با اتکا به مهارت کارشناسان مجرب هلدینگ تعطیلات آرام جابه‌جایی کالا های خود را ایمن انجام دهید.

چگونگی دریافت کالا در کشور مقصد

بعد از اینکه کالا های خود را از طریق حمل هوایی و فریت بار ارسال نمودید و خودتان به کشور مقصد رسیدید، می توانید با هواپیمایی آن کشور تماس بگیرید و بعد در فرودگاه کشور مقصد حضور پیدا کنید، مدارک شناسایی خود را ارائه دهید و کالا های خود را دریافت کنید.

قوانین انبار داری برای کالا هایی که از طریق فریت بار و حمل هوایی ارسال می شوند، مطابق قوانین کشور مقصد است. قبل از ارسال محموله خود به خارج از کشور، اطلاعات کافی در مورد قوانین انبار داری و فرودگاه کشور مقصد کسب کنید. شرکت تعطیلات آرام کلیه‌ی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهد.

برای ارسال کالا مجوز هایی نظیر اظهارنامه، بارنامه و … شامل مشخصات کالا لازم است. قبل از ارسال فریت بار اطلاعات لازم در خصوص اخذ مجوز ها را کسب کنید.

محموله‌های ممنوعه فریت بار

کالا هایی مانند شامپو ها، عطر و ادکلن، مواد آرایشی مانند نرم کننده ها، الکل، اتانول، ترشیجات و سرکه باعث به خطر افتادن هواپیما می شوند. حمل این کالا ها از طریق حمل و نقل هوایی ممنوع است.

تجهیزات نظامی مانند اسلحه و بسیاری از سلاح های سرد، سنگ های قیمتی، طلا، نقره و اقلام گران بها نباید از طریق فریت ارسال شوند. نسخه های قدیمی خطی، اقلام آنتیک و عتیقه، تابلو های مینیاتوری، قالی و قالیچه های قیمتی، آثار هنری تاریخی و اصیل، به هیچ عنوان ارسال فریت ندارند.

برای کالا های دیگر نیز مجوز های ارگان های مرتبط لازم است. برای حمل کالا های خود با شرکت های معتبر قرارداد ببندید که در فرودگاه مکان مشخص دارند. برای اخذ بارنامه پته سبز را به افراد واجد صلاحیت بسپارید.

هزینه‌ی فریت مربوط به بارنامه است و باید به شرکت ارسال کننده بار پرداخت کنید. با توجه به تفاوت قیمت ها در شرکت های حمل و نقل، بهتر است در انتخاب شرکت دقت کنید.

مقالات مرتبط  حمل ترکیبی چیست؟

ارسال فریت بار هوایی محدودیت هایی نیز دارد و نمی‌توان برخی از کالا ها را از این طریق ارسال نمود. قوانین هر کشوری در ارسال فریت بار متفاوت است. برخی از کالا ها در همه کشور ها ممنوعه هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:

مواد منفجره و آتش زا، مواد شیمیایی سمی، مواد اشعه زا و رادیو اکتیو، زباله های خطرناک و موادی که برای محیط زیست خطرناک اند، نباید از طریق فریت بار ارسال شوند.

برخی از کالا ها نیز با وجود مجوز دارای محدودیت ارسال هستند. مواد غذایی فرآوری نشده، مواد دارویی، مواد شیمیایی خاص شامل مواد شیمیایی پایه، کود ها، سموم و مواد شیمیایی پر فروش، الماس  و طلا از این قبیل کالا ها هستند.

بارنامه و مدارک لازم فریت

بارنامه فریت شامل اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، … و مشخصات مسافر است. یک کد یازده رقمی در بارنامه است که سه رقم سمت چپ متعلق به شرکت هواپیمایی است. این کد روی برچسب قرار می‌گیرد؛ برچسب نوع بار، مقصد و مبدا، تعداد بسته ها را مشخص می کند.

کپی پاسپورت، کپی بلیط، کپی کارت ملی، آدرس  و تلفن مقصد، سایر مدارک و اطلاعات لازم در فریت بار هستند. حتما چند روز قبل از تاریخ سفر خود فریت بار را انجام دهید تا در ارسال کالا ها مشکلی ایجاد نشود.

 برای دریافت مجوز گمرکی به منظور ارسال بار به خارج از کشور، مسافری که قصد خروج دارد و قصد دارد لوازم منزل خود را ارسال کند، هنگام تحویل و پذیرش بار، باید پاسپورت خود را به گمرک فرودگاه تحویل دهد. در صورت نیاز کارت ملی خود را نیز باید ارائه دهد.

علاوه بر مواردی که اشاره کردیم، بلیط مسافر نیز باید به گمرک فرودگاه تحویل داده شود. با ارائه بلیط و پاسپورت امکان دریافت مجوز خروج بار ایجاد می شود. وقتی بلیط و پاسپورت مسافر به گمرک فرودگاه ارائه شود، مسافر احراز هویت می شود و مجوزی تحت عنوان پته‌ی گمرکی برای ارسال بار به وی داده می شود.

نتيجه گیری برای فریت بار

کلیه اقدامات و مراحل مربوط به ارسال فریت بار امری تخصصی است که نیازمند به کارگیری سه فاکتور مهم دانش، تخصص و تجربه دارد. هلدینگ بین‌المللی خدمات بار تعطیلات آرام با داشتن سابقه درخشان در این حوزه، بهترین و نوین ترین شیوه های حمل و نقل را ارائه می دهد.

اگر قصد ارسال فریت بار دارید می توانید از دانش کارشناسان شرکت تاسکو کارگو بهره ببرید؛ حمل و نقل بین‌المللی یک فعالیت تخصصی است که برای موفقیت در آن باید دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید.

 کارشناسان مجموعه تعطیلات آرام این مسیر را برای شما هموار ساخته اند و با انجام این خدمات در بهترین کیفیت ممکن به شما کمک می کنند. برای داشتن یک تجربه عالی از یک انتخاب هوشمندانه و درست، ارسال فریت بار به اقصی نقاط جهان را به شرکت تعطیلات آرام بسپارید.

09132178109

09130864170

03136736700

03136736705

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *