همه چیز درباره ارسال هوایی حیوان زنده

ارسال هوایی حیوان زنده به ویژه آن دسته از حیوانات که در دسته بندی حیوانات خانگی جای می گیرند، از حساس ترین و دشوار ترین نوع ارسال بار در زمینه ی کارگو محسوب می شود؛ زیرا انتقال حیوانات زنده نیازمند دانش، تخصص و مهارت خاص خود است و مدیریت و نگهداری از آنها  در یک فضای بسته به میزان مسافتی که باید طی نمود، واقعا دشوار است.

از جمله قابلیت های بارز شرکت بین المللی تعطیلات آرام ارسال هوایی حیوان زنده با بسترسازی مطلوب هواپیما در کمال دقت، امنیت و حفظ سلامت کامل می باشد؛ شما به راحتی و در حداقل زمان ممکن قادر هستید تا حیوانات زنده را به مقاصد مدنظر خود ارسال نمایید.

شرکت تعطیلات آرام (تاسکو کارگو) با برخورداری از سال ها تخصص و تجربه ی کاری در زمینه ارسال هوایی حیوان زنده و آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه متعهد به ایجاد شرایط مساعد و رفتار مطابق با استاندارد های بین المللی است؛ از این رو این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که حیوانات زنده مدنظر تان در حفظ سلامت و ایمنی کامل تحت نظارت نیرو هایی متخصص و کاملا آموزش دیده به مقصد می رسند.

همه چیز درباره ارسال حیوان خانگی

بهترین روش ارسال حیوان زنده کدام است؟

حمل هوایی بهترین روشی است که شما با استفاده از آن می توانید حیوانات زنده را به مقاصد مورد نظر ارسال نمایید؛ زیرا:

  1. ترانزیت تایم به حداقل زمان ممکن کاهش می یابد‌.
  2. آسیب ها و خطرات احتمالی به کمترین میزان می رسد.
  3. حیوان مدت زمان کمتری در قفس و فضای بسته محصور است.
  4. در طول مسیر، نیاز حیوان به آب و غذا کاهش می یابد.
مقالات مرتبط  نقشه راه ارسال بار هوایی به آلمان - 0 تا 100 ارسال بار به آلمان

در نظر داشته باشید که جابه‌جایی و ارسال حیوان زنده هم به صورت بین شهری در داخل کشور و هم به صورت بین المللی برای شرکت تاسکو کارگو قابل پذیرش و انجام می باشد.

شما میتوانید برای اطلاع از بهترین روش ارسال و حمل حیوان زنده با کارشناسان ما تماس بگیرید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

چه حیوانات برای حمل هوایی مجاز هستند؟

گروه اصلی حیواناتی که مجاز به حمل هوایی هستند در دسته بندی زیر قابل مشاهده می باشد:

  • حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، خرگوش و پرنده
  • آبزیان مانند ماهی، میگو، خرچنگ، ماهی های آکواریومی و…
  • حیوانات زینتی، پرندگان زینتی مانند: کبوتر، طوطی، قناری، ماهی زینتی 
  • نمونه های خاص از جانورانی که در باغ وحش نگهداری می شوند مانند شیر، پلنگ، ببر، فیل، خرس و…
  • حیواناتی که در سیرک های بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند مانند دلفین و…
  • حیوانات در معرض انقراض و یا حیواناتی که جهت مراقبت، درمان و تکثیر به خارج از کشور ارسال می شوند.
  • برخی از دوزیستان که خواص درمانی دارند مانند زالو
  • سگ های آموزش دیده تحت نظارت پلیس، سگ های زنده یاب
  • چهارپایان و احشام مانند گاو، گوسفند، اسب، شتر

اگر از حیوان مدنظر شما در لیست نام نبردیم میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و درباره حیوان مدنظر خود سوال بپرسید.

09132178109

09130864170

03136736700-5

روش های ارسال هوایی حیوان زنده

 حمل هوایی حیوان زنده به دو روش ارسال همراه (از طریق پایانه های مسافربری) و ارسال غیر همراه (از طریق پایانه های باربری و بارنامه) انجام می پذیرد.

روش ارسال همراه: این روش تنها مختص به حیوانات خانگی می باشد؛ در این روش مسافر می بایست در زمانی که برای خود بلیط تهیه می کند، برای حیوان خانگی خود نیز یک صندلی رزرو نماید؛ به این منظور مسافر باید کد AVIH یا سرویس حمل موجود زنده را از دفتر آژانس هواپیمایی درخواست و دریافت کند.

مقالات مرتبط  ترخیص کار کیست؟ ترخیص کار چه وظایفی را انجام میدهد؟

حیوان خانگی به عنوان همراه مسافر پذیرش می شود اما به قسمت کابین مسافر راه نمی یابد بلکه به بخش بار منتقل شده و سپس در فرودگاه مقصد مسافر می تواند آن را تحویل بگیرد.

روش ارسال غیر همراه: در این روش حیوانات زنده اعم از خانگی یا غیر خانگی به صورت کارگو یا فریت بار به مقصد مورد نظر ارسال خواهند شد.به این منظور چنانچه بنا به هر علتی جابه جایی حیوان از طریق ارسال همراه برای مسافر امکان پذیر نباشد، باید از پایانه های باربری غیر همراه و خدمات کارگو استفاده نماید.

در این روش حیوان یک یا چند روز قبل از تاریخ پرواز مسافر به پایانه باربری تحویل داده می شود و پس از بارنامه شدن در محل ترخیص به گیرنده تحویل داده خواهد شد.

قوانین ارسال هوایی حیوان زنده

امروزه حیوانات خانگی توانسته اند تا میزان چشمگیری به خانه و خانواده راه بیابند به طوری که نگهداری، مراقبت و رسیدگی به آنها همواره برای افراد در اولویت و جایگاه ویژه ای قرار دارد.

پایبندی به اصل رفتار مناسب با حیوانات و احترام به حقوق آنها سبب شده تا قوانین و مقررات ویژه ای برای حمل آن ها در سراسر دنیا وضع شود تا با پیروی از آن ها فرآیند ارسال هوایی حیوانات زنده با حفظ امنیت و سلامت کامل اجرا شود و کمترین آسیبی متوجه سلامت جسمی و روانی آن ها نگردد.

طبق مقررات سازمان دامپزشکی ایران هر مسافر مجاز به حمل حداکثر دو قلاده سگ و گربه و ۱۰ عدد پرنده زینتی می باشد که البته این موضوع در حمل هوایی به صورت کارگو متفاوت است. در خصوص تعداد حیوانات خانگی محدودیت هایی وجود دارد.

به عنوان مثال حیوان مادر به همراه حداکثر سه بچه اش می تواند به شرکت هواپیمایی تحویل داده شود آن هم با در نظر گرفتن این فاکتور که وزن هر یک از ۲ کیلوگرم بیشتر نباشد و همه ی آن ها را بتوان در یک قفس گنجاند. در صورتی که وزن آن از ۲ کیلوگرم بیشتر باشد، باید هر کدام از آن ها را در قفس های جداگانه قرار گیرند.

مقالات مرتبط  ارسال بار فریت از اصفهان به سراسر دنیا

علاوه بر این نیز باید همواره از قوانین بین‌المللی و مقررات ویژه و خاص کشور مقصد آگاه بود تا در این زمینه با مشکل مواجه نشوید.

جهت آگاهی از مقررات جدید این حوزه می توانید با کارشناسان شرکت بین المللی تعطیلات آرام (تاسکو کارگو ) ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان و سایر خدمات کارشناسان ما برخوردار شوید.

نکات مهم در ارسال‌ هوایی حیوان زنده

به طور کلی ارسال هوایی حیوان زنده تابع چهار گروه از مقررات  می باشد که هر شرکتی در هر نقطه ای دنیا ملزم به پیروی از آن ها می باشد؛ این قوانین عبارتند از:

» مقررات ویژه کشور مبدا

» مقررات ویژه کشور مقصد

» مقررات بین‌المللی حمل هوایی

» مقررات ویژه شرکت های خدمات دهنده

قبل از ارسال هوایی حیوان زنده لازم است فرستنده به دقت قوانین گمرکی و قرنطینه کشور مقصد را بررسی‌ نمایید زیرا شرکت هوایی مسئولیتی در قبال عدم ترخیص کالا، قرنطینه و یا مواردی از این قبیل نخواهد داشت و در صورت ارجاع حیوان کلیه هزینه و خسارت ناشی از آن به عهده فرستنده خواهد بود و شرکت هوایی در این زمینه مسئولیتی نمی پذیرد.

در نظر داشته باشید که تنها حیوانات سالم (حیواناتی که مورد تایید هواپیمایی اند)برای حمل پذیرش می شوند؛ حیوانات باردار تنها به صلاحدید، مشورت و گواهی دامپزشک قابل پذیرش خواهد بود. همچنین تعداد محدودی از حیوانات به دلیل برخورداری از برخی نژاد های خاص بنا بر مقررات هواپیمایی های مختلف قابل پذیرش نمی باشند.

شرایط و مدارک لازم برای ارسال هوایی حیوانات خانگی کدام است؟

  1. شناسنامه یا کارت میکروچیپ حیوان
  2. مدارک واکسیناسیون معتبر حیوان
  3. مدارک انگل تراپی دریافت شده از دامپزشک
  4. گواهی مربوط به آزمایش تیتر هاری
  5. اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی (این گواهی از دامپزشکی دولتی کشور مبدا یا کشور مقصد صادر می گردد و نباید بیش از ۷ روز از تاریخ صدور آن گذشته باشد)
  6. تاییدیه کتبی قرنطینه از دامپزشکی فرودگاه مبدا
  7. تکمیل فرم سه برگی مختص به درخواست حمل حیوان زنده
  8. در صورت نیاز مجوز ورود به کشور مقصد

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *