حمل کالا‌ی فاسد شدنی چه ویژگی‌هایی دارد؟

حمل کالای فاسد شدنی تاسکو کارگو | Transporting perishable goods Tasco Cargo

حمل کالای فاسد شدنی باید مطابق با مقرراتی انجام شود که از ایجاد کم ترین خرابی در کالای مورد نظر جلوگیری شود. کالای فاسد شدنی با قرار گرفتن در معرض رطوبت، فشار، دما و شرایط محیطی موثر در ایجاد خرابی، دچار فساد می شود.

برای حمل محصولات فاسد شدنی باید شرایط محیطی مناسب ایجاد شود تا از فساد کالا و محصول جلوگیری شود. کالا های فاسد شدنی به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام‌ تحت شرایط محیطی متفاوتی دچار فساد می شود.

حمل کالای فاسد شدنی و کالا هایی که در طول زمان دچار فساد و خرابی می شوند باید با شرایط خاصی انجام شود. روزانه انواع مختلفی از کالا های فاسد شدنی، شامل دارو، مواد غذایی و … از کشور های مختلف وارد می شود.

کشور ما نیز با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه تولید مواد غذایی و دارویی دارد به کشور های زیادی انواع کالا صادر می کند. با توجه به نیاز گسترده ای که به حمل کالای فاسد شدنی وجود دارد، بسته بندی، نگهداری و انبار این مواد و اجناس باید در شرایط مناسبی صورت گیرد.

حمل کالای های فاسدشدنی همواره یکی از دغدغه های مهم بازرگانان و تجار بوده است.محصولات فاسدشدنی به صورت غذایی، دارویی و بهداشتی می باشند و به اقلامی گفته میشود که دارای تاریخ انقضا در حمل هوایی بوده و نیازمند حفظ شرایط خاص می باشند. این محصولات در صورت تغییرات دما، فشار و رطوبت آسیب دیده یا فاسد میشوند .

نمونه انواع کالا‌های فاسد شدنی

دارو ها و واکسن ها، میوه و سبزیجات، انواع گوشت تازه و منجمد، لبنیات، اعضای زنده بدن و نمونه خون، گل و گیاهان و … انواع مختلفی از کالاهای فاسد شدنی هستند.

به دلیل حساسیتی که کالا های فاسد شدنی دارند یکی از مهم ترین دغدغه های بازرگانان و تاجران چگونگی حمل این نوع کالا ها است. مواد غذایی، دارویی و بهداشتی از مهم ترین کالا های فاسد شدنی هستند.

حمل کالای فاسد شدنی باید با توجه به شرایط دمایی، با در نظر گرفتن زمان و رطوبت محیط صورت گیرد. متعادل نگه داشتن دما، جلوگیری از ایجاد رطوبت و حفظ زمان از فاسد شدن کالا ها جلوگیری می کند. باید توجه داشته باشید که حفظ این سه عامل در کنار هم به دانش، مهارت و اطلاعات کافی نیازمند است.

حمل انواع کالای فاسد شدنی و دارای تاریخ انقضا

حمل کالای فاسد شدنی باید به طور مستقیم و در کم ترین زمان ممکن انجام شود. بار فاسد شدنی باید از مسیر هایی منتقل شود که توقف زیادی صورت نگیرد و شرایط جوی باعث تغییرات دما و رطوبت نشود. بنابراین برای انتقال بار فاسد شدنی به مناطق دور افتاده بسته بندی و حمل کالا ها باید با مهارت زیادی انجام شود.

در مسیر های طولانی که احتمال خرابی و فساد مواد زیاد است، هنگام توقف کانتینر‌های یخچال دار باید بررسی شوند تا مشکلی ایجاد نشود. برای ایجاد دمای مناسب هنگام ترانزیت در صورت لزوم باید یخ گذاری انجام شود.

در صورت جابه‌جایی هنگام ترانزیت برخی از مواد دچار خرابی و آسیب فیزیکی می شوند، با مهار مناسب مواد، باید از خرابی آن ها پیشگیری شود.

مزایای حمل کالای فاسد شدنی با هواپیما

بهترین شیوه حمل کالای فاسد شدنی، ارسال آن از طریق هواپیما است. با توجه به سرعت انتقال از طریق مسیر های هوایی و شرایط محیطی هواپیما، از فساد و خرابی کالا جلوگیری می شود. برای انتقال کالا هایی که وزن زیادی دارند و حمل آن ها به سختی انجام می گیرد، می توان از ماشین یخچالی استفاده کرد.

برای حمل کالای فاسد شدنی از طریق دریا باید از کانتر یخچالی استفاده شود. کانتر یخچالی قابلیت تنظیم دما را دارد بنابراین با توجه به نوع بار فاسد شدنی، می توانید دما را تنظیم کنید. حمل کالای فاسد شدنی از طریق هواپیما های باری مزیت های زیادی دارد.

فضای مناسب برای بار فاسد شدنی و سرعت انتقال بالای هواپیما از مهم ترین مزیت های جابه‌جایی هوایی است. هواپیما های باری قابلیت تنظیم دما دارند، بازرسی بار در هواپیما ها دقیق تر انجام می شود، فضای بزرگ تری برای کالا وجود دارد و مواد به راحتی فاسد نمیشوند. هر نوع از کالا های فاسد شدنی دما، رطوبت و زمان خاصی احتیاج دارند.

هر کدام از اقلام فاسد شدنی با توجه به ویژگی‌هایی که دارند با در شرایط مخصوصی بسته بندی و حمل شوند. در فرودگاه ها، سردخانه و  انبار های خاصی وجود دارد که با قابلیت تنظیم دما، فشار و رطوبت امکان نگهداری کالا های فاسد شدنی را ایجاد می کنند.

بسته بندی کالا های فاسد شدنی

میوه و سبزی تازه از کالا های فاسد شدنی محسوب می شوند. برای حمل این کالاها باید فضای کافی وجود داشته باشد تا جریان هوا به خوبی انجام شود. مواد غذایی از قبیل لبنیات، گوشت، مرغ و ماهی نیز فاسد شدنی هستند. این مواد باید در ظروف ضد آب مخصوص بسته بندی شوند و در دمای یخچال نگهداری و حمل شوند.

از مهم ترین اقلام فاسد شدنی ارگان های زنده بدن هستند که باید در کم ترین زمان ممکن به محل مورد نظر منتقل شوند. این ارگان ها باید در نزدیک ترین محل به در هواپیما نگهداری شوند تا منتقل شوند.

از دیگر اقلام فاسد شدنی می توان به نمونه خون و واکسن ها اشاره کرد. برای حمل این نوع کالا ها قوانین حمل هوایی مخصوصی وجود دارد. درجه حرارت معین، زمان محدود و مشخص، میزان رطوبت ذکر شده در بارنامه شرایط حمل ارگان های زنده بدن هستند.

حمل کالای فاسد شدنی با استفاده از هواپیما باید ایمنی بالایی داشته باشد. برای حفاظت از سلامت کالا در هواپیما از ژله های مخصوص، یخ خشک و پتوی حرارتی استفاده می شود.

ایجاد فساد در کالا ها باعث ایجاد خسارت جبران ناپذیری به تولید کننده ها و تاجران می شود. به همین دلیل اهمیت بسته بندی کالا های فاسد شدنی بسیار زیاد است. اهمیت شرکت حمل و نقل نیز از این رو زیاد تر می شود.

بسته بندی، حمل و ارسال کالاهای فاسدشدنی به دلیل تفاوت با سایر بارها، نیازمند تخصص و دانش بالاست. زمان، درجه حرارت و میزان رطوبت سه عنصرمهم و حیاتی در حمل و ارسال کالاهای فاسدشدنی ست. بسته بندی مناسب می تواند سلامت کالاهای فاسدشدنی را حفظ و از ضررها و آسیب هایی که به دلیل مسافت و یا پروسه ی حمل و حمل و نقل صورت گیرد، جلوگیری نماید.

عدم رعایت نکات حمل منحصر به فرد هر کدام از کالاهای فاسدشدنی می تواند صدمات و خسارات جبران پذیری را به وجود بیاورد. به همین دلیل شرکت بین المللی تعطیلات آرام (تاسکو کارگو)با درنظرگرفتن موارد فوق و داشتن سابقه و دانش لازم در این امر، بهترین خدمات را متناسب با نوع کالا به مشتریان عزیز ارائه داده و پیش از هرگونه اقدام از تمامی مراحل آنان را مطلع میسازد.

کالاهای فاسدشدنی باید مستقیم و با سریع ترین روش حمل و نقل، منتقل شده و از مسیرهایی ارسال شوند که کمترین زمان توقف و هم چنین کمترین میزان تغییرات جوی را داشته باشد. اغلب برای مقاصد و مسیرهای صعب العبور، میزان توقف امری اجتناب ناپذیر است که پرسنل ما با در اختیار داشتن امکانات و سابقه ی خود در این امر بهترین بستر را برای حفظ سلامت کالا تا زمان تحویل فراهم خواهد آورد

حمل کالای فاسد شدنی با با هواپیما و حمل هوایی | Transporting perishable goods by plane and air transport

حمل کالاهای فاسدشدنی به وسیله ی هواپیما و حمل هوایی مناسب ترین گزینه می باشد چرا که از خطر فاسد شدن اینگونه اقلام به میزان زیادی جلوگیری میشود.در صورتیکه مقدار وزن بار در حد تناژبالا باشد با توجه به مقصد کالا می توان از ماشین یخچالی در حمل و نقل زمینی و کانتر یخچالی در حمل دریایی استفاده نمود با توجه به تنظیم درجه دمای مناسب . همچنین باید از جابجا شدن های ناخواسته کالا جلوگیری شود

. هواپیماهای باری، با امکان کنترل دما، بازرسی دقیق تر،اختصاص دادن فضای بیشتر، انتخاب بهتری برای اینگونه اقلام به حساب می آید. کالاهای فاسد شدنی باید در دمای موردنظر و در سردخانه در انبارهای فرودگاهی به فرودگاه تا انجام مراحل ترخیص نگهداری شود.

قراردادن لیبل (برچسب) مرتبط روی هربسته از اقلام و چک کردن آن ها از موارد مهمی است که در بسته بندی باید با دقت انجام شده و با نحوه ی حمل کالا مطابقت داشته باشد

همچنین در بارنامه قسمت هلدینگ اینفورمیشن درجه دمای مورد نیاز باید قید شود..

اهمیت انتقال و حمل سریع این قبیل کالاها امری دشوار و نیازمند شرایط مناسب حمل و نقل می باشند. جهت مشاوره، بسته بندی و ارسال کالاهای فاسدشدنی و آگاهی از قوانین مربوط به این اقلام می توانید به صورت حضوری،تلفنی و یا آنلاین با مشاورین ما در ارتباط باشید.

031-36736700 031-36736705

09130864170

هلدینگ تعطیلات آرام

از آنجایی که بسته‌بندی اصولی و صحیح سلامت و ایمنی کالا را تامین می کند، تمامی مراحل تخصصی مربوط به این فرایند توسط گروهی از نیروهای متخصص و مجرب شرکت تعطیلات آرام انجام می شود تا مانع از آسیب و خرابی کالاهای فاسد شدنی شد؛ بنابراین این اطمینان خاطر را به شما میدهیم که به کمک دانش جدید و تکیه بر سابقه ی خود کالاهای شما را در بالاترین کیفیت ممکن به دست مشتریان برسانیم.

شرکت تعطیلات آرام با در اختیار داشتن کارشناسان متخصص و مجرب، بهترین شیوه در بسته بندی و حمل کالای فاسد شدنی را ارائه می دهد. برای جلوگیری از فاسد شدن کالای خود می توانید جابه‌جایی و حمل آن را به شرکت تعطیلات آرام بسپارید.

هنگام بسته بندی اقلام  فاسد شدنی، باید برچسب گذاری مناسب روی کالا ها انجام شود. برای حمل کالای فاسد شدنی شرکت حمل و نقل تعطیلات آرام بهترین اصول و شیوه های حمل را ارائه می دهد.

031-36736700

031-36736705

09130864170

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *