صادرات در ایران چگونه انجام می شود؟

صادرات در ایران به طور کلی به دو روش صادرات محصولات نفتی و صادرات محصولات غیر نفتی انجام می شود. به دلیل وجود منابع غنی نفت در ایران، صادرات محصولات نفتی به صورت ویژه انجام می شود. محصولات نفتی که از ایران به سایر کشور های جهان صادر می شوند به چند گروه تقسیم می شوند:

  1. صادرات نفت خام
  2. صادرات اتیلن پلیمر
  3. صادرات اکلریک الکل
  4. محصولات تصفیه شده نفتی و سنگ معدن

انواع شیوه های مختلف صادرات محصولات نفتی در ایران هستند. سایر محصولاتی که ایران به کشور های دیگر صادر می کند شامل مایعات گازی، روغن های سبک و فرآورده های از این قبیل، پروپان مایع، متانول و … می شود.

صادرات در ایران و محصولات صادراتی ایران در واقع بیش تر بر پایه محصولات نفتی انجام می شود. نرخ صادرات ایران در سال های گذشته، نسبت به سال های اخیر متفاوت بوده است. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و تحریم هایی که علیه کشور ما برقرار است، نرخ صادرات ایران در سال های اخیر رو به کاهش بوده است.

ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی تجاری، در تلاش بوده اند تا با گسترش شیوه های نوین تولید محصول، تا حدودی نرخ صادرات ایران را افزایش دهند. شرکت تعطیلات آرام به عنوان یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل، به شما کمک می کند تا برای صادرات کالا ها ایمن ترین شیوه های حمل و نقل را انتخاب کنید.

هلدینگ تعطیلات آرام با تکیه بر تخصص، دانش و تجربه سابقه همکاری با صادرکنندگان برتر و نمونه کشوری را در کارنامه خود دارد و با در نظر داشتن این پتانسیل می تواند انتخاب شما تجار و بازرگانان نوپا قرارگیرد. شما میتوانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان هلدینگ در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط  فرآیند واردات کالا چه مقرراتی دارد؟

09132178109

09130864170

03136736700

03136736705

صادرات و محصولات صادراتی از ایران

کشور های مقصد صادرات از ایران

 از جمله سوالاتی که ذهن تجار و بازرگانان و دیگر افراد را به خود مشغول می کند این است که بیش ترین صادرات ایران به کدام کشور ها انجام می شود؟ قطعا با آگاهی از ارتباط تجاری ایران با کشور های مختلف، تصمیم بهتری در رابطه با صادرات کالا ها به کشور های خارجی گرفته خواهد شد.

صادرات در ایران در سال های اخیر به کشور های آسیایی مثل چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و افغانستان انجام شده است.

محصولات غیر نفتی صادراتی ایران

صادرات در ایران علاوه بر کالا های نفتی، کالا ها و محصولات غیرنفتی نیز صادر میکند. مواد معدنی و ساختمانی از جمله سنگ مس و سنگ آهن، خاک سرخ، سنگ گچ، سنگ مرمر، سنگ روی، استرانسیوم و آجر های تزئینی، کرومیت، نمک طعام، سرامیک، شن و ماسه و سیمان به کشور های مختلف صادر می شوند.

از دیگر محصولات غیر نفتی می توان به محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد. سالانه محصولاتی از قبیل میوه های تازه و خشک، انواع مغز ها مانند گردو و بادام، زیره، کتیرا، کشمش و انواع سبزیجات صادر می شوند. صادرات ایران که بر پایه محصولات غیر نفتی است شامل صادرات پسته، زعفران، انگور، انجیر، سیب، هندوانه و خرما می شود.

از جمله محصولات دامی که به کشور های دیگر صادر می شوند شامل خاویار، پوست و چرم، کرک، میگو، ماهی، کراست و روده می باشند. پسته، زعفران، خرما و پوست از جمله محصولات صادراتی هستند که در بین کشور های دیگر طرفداران زیادی دارند.

مقالات مرتبط  پسته چیست؟ آشنایی با انواع پسته درجه یک صادراتی 😎

کالا های سنتی و محصولات مربوط به صنایع دستی نیز از کالا های صادراتی ایرانی هستند. توتون و تنباکو، محصولات کاغذی و کالا های صنعتی، اسباب و اثاثیه منزل، نساجی و پوشاک، سایر محصولاتی هستند که صادرات می شوند.

سازمان های مربوط به صادرات

صادرات در ایران تحت نظر سازمان های مختلف انجام می شود. هر یک از این ارگان ها قوانین و مقررات خاصی در رابطه با صادرات ایران وضع می‌کنند. سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت معدن تجارت، دفتر مقررات صادرات و واردات، مرکز آموزش های بازرگانی، گمرگ جمهوری اسلامی ایران، اتاق های بازرگانی، معاونت وزارت امور خارجه و سفارتخانه از جمله این سازمان ها هستند.

صادرات از اصفهان - صادرات از ایران

صادرات و دپارتمان تامین کالا هلدینگ بین‌المللی تعطیلات آرام

هلدینگ بین المللی تعطیلات آرام در کنار خدمات مربوط به انواع روش های حمل و نقل بین‌المللی در حوزه تامین کالا نیز به صورت تخصصی فعالیت دارد؛ درصورتی که از آن دسته بازرگانانی هستید که قصد دارید در کنار صادرات محصول انحصاری خود محصولات پر فروش و پر تقاضای دیگری را نیز به بازار های خارجی عرضه کنید و از این طریق سود بیشتری کسب کنید می توانید از خدمات شرکت در این حوزه نیز برخوردار شوید.

هلدینگ بین‌المللی تعطیلات آرام پس از آنالیز و اعتبار سنجی طیف گسترده ای از تامین کنندگان برتر کالاهای مختلف، تامین کننده برتر را برای همکاری انتخاب نموده و پس از مذاکره و بهره‌گیری از اصول چانه زنی، با یک قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه هم برای صادر کننده و هم برای تامین کننده با تامین کننده به توافق می رسد؛ از این رو سایر واسطه ها تا حد امکان کاهش یافته و به صورت مستقیم با نرخ مناسب و ایده آل کالای مدنظر را شما تامین می نماید.

مقالات مرتبط  ارسال بار هوایی به عمان (مسقط) - ارزان ترین نرخ ارسال بار

از طرفی بسته‌بندی تخصصی مطابق با ماهیت کالا ها توسط نیروهای مجرب شرکت انجام خواهد شد تا در گام اول اصالت و ایمنی کامل محصول شما حفظ گردد و در گام دوم محصول شما به خوبی به شرکت یا نماینده خارجی معرفی گردد تا بتوانید نظر آنان را برای همکاری جلب کنید.

در گام بعدی شرکت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه حمل و نقل بین‌المللی و آگاهی کامل از قوانین این حوزه می تواند پروسه صادرات برای شما تسهیل سازد؛ پس از ارزیابی نوع محصول مناسب ترین روش حمل و نقل به شما اعلام می شود که بسته به ماهیت محصول می تواند یکی از روش های حمل کالا ازجمله حمل و نقل هوایی، زمینی یا دریایی انتخاب شود؛ سپس کالای شما در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد صادر می شود.

 برای آشنایی بیشتر با خدمات مرتبط با تامین کالا می توانید مقاله تامین کالا و شرکت های تامین کننده کالا سایت تاسکو کارگو را مطالعه فرمایید. درصورتی که در زمینه صادرات و تامین کالا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید از طریق تلفنی، آنلاین یا حضوری از مشاوره تخصصی و رایگان پرسنل مجرب شرکت بین‌المللی تعطیلات آرام برخوردار شوید.

09132178109

09130864170

03136736700

03136736705

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *